Jose Mourinho: "Min relation med Valdano är inte lika viktig som min relation med spelarna"


The Special One är orolig över att ännu en gång denna säsong förlora poäng i La Liga och ha en större poängskillnad med Barcelona i ligatabellen.
Jose Mourinho

Los Blancos portugisiska tränare Jose Mourinho har varnat fansen om att Real Madrid kan förlora poäng mot Osasuna ikväll, efter att ha sett hur bra de har spelat mot Sevilla och Atletico Madrid.

Igår pratade Mourinho med median i en presskonferens, och sa: "Det enda jag tänker på är denna match. Jag är orolig över våra motståndare och deras spelare, som kan göra mycket skada mot mitt lag. Vi kommer att göra vårt bästa för att vinna. Vi kom tillbaka efter att ha spelat en svår match mot Sevilla (Copa del Rey) och vi vann."

Därefter pratade Mourinho om Xabi Alonso, som nyligen inte mådde så bra, samt att han avslöjade att Adebayor kan starta sin första match för Real Madrid.

"Higuain kommer att välkomnas tillbaka med öppna armar, men just nu tänker jag på Adebayor och Benzema eftersom de är väldigt olika" sa tränaren.

"Det är svårt för en anfallare att hitta sin väg till laget om han inte spelar, men Adebayor vet hur det är att spela för ett lag som förväntas att vinna. Han har på ett smidigt sätt kommit in i laget. Jag är säker på att han kommer att göra bra ifrån sig."

"Xabi Alonso mådde inte så bra för två dagar sedan, men nu mår han bättre. Vi kommer inte att låta honom träna när det regnar så mycket. Han är med i trupplistan och frisk nog att spela imorgon (idag)."

Dessutom passade han även på att säga att hans relation med klubbens generaldirektör Jorge Valdano inte har något med hans roll som tränare för Real Madrid att göra.

"Min relation med Valdano är inte viktig. Däremot är min relation med spelarna och vice versa viktig."

"Jag har presskonferenser när jag vill, inte när ni (pressen) vill. Jag vet inte hur andra klubbar fungerar, men där jag jobbar är det mina assistenter som jobbar hårt, lär sig och bygger en framtid - inte ge ut haklappar."

Kommentarer

Jupp

2011-01-30 - 15:33:52
HAHAHA så jävla sköööön!!! "Jag har presskonferenser när jag vill, inte när ni (pressen) vill" hahhahahahah

omran

2011-01-30 - 16:33:12
håller med jubb så jävla bra svar asså

Anonym

2011-01-30 - 20:43:32
Kul att vi ligger under med 1-0..

RMA

2011-01-30 - 20:47:44
Kul att vi är 7 poäng efter Barca

Anonym

2011-01-30 - 20:49:20
Kul att att ligan är körd för oss

FCKING KUUK

2011-01-30 - 20:51:29
ska sluta Heja på madrid fuck madrids pappa

sawewq

2011-01-30 - 20:56:38
där fick vi real madrid fans kuk :(. deppigt som fan. vad ska jag nu säga till alla mina 999 barca fan i min skola :S (::::::::::::

Anonym

2011-01-30 - 20:57:08
vilket lag ska du heja på?

kakà

2011-01-30 - 20:58:37
Sa det efter 5-0 förlusten mot Barca nu säger jag det igen. sparka mourinho!!

Mr.Fred

2011-01-30 - 21:00:38
Varför tog han in Kaká. :P Har tur att det bara är Milan fans på jobbet =P

Markusmadrid

2011-01-30 - 21:08:42
Jag förstår inte vad Mourinho tänker när han har både Lass och Khedira på planen, vi behöver någon som kan styra spelet och inte bara slå sidledspassnignar vilket Lass och Khedira gör. Varför sätter han inte in Gago eller Granero som har en bra passningsfot?



Det är det som jag tycker avgör matchen, sen längtar jag till när Higuain kommer tillbaka. Vi behöver en riktig målskytt vilket vi inte har för tillfället.



Till er som vill sparka Mourinho så vill jag bara säga att det är otroligt korkat om man skulle gjort det, det är ju därför vi har gått dåligt de senaste åren pga att vi byter tränare så fort det går emot oss. Ge Mourinho tid, man kan inte bygga ett lag på en säsong...

Kaká for life!

2011-01-30 - 21:09:05
Ehmm Mr.Fred? Är du dum i huvudet eller? Vadå varför han tog in Kaká?? Det var ju för fan han som fick igång spelet tsm med adebayor! Okej, vi förstår att du dampar på Kaká, men snälla!! det du sa var ju för fan bar korkat!! Vill du hellre ha filmaren di maria eller? eller varför inte albiol som bara springer omkring?? hur tänker du människa?

Anonym

2011-01-31 - 17:02:18
till: fkning kuuk



VILKEN JÄVLA MEDGÅNGSFAN!!!!!!!!!



Finns mycket vi kunde ha ändrat på men det har redan hänt...



till kaká: Jag sa samma sak efter 5-0 fast då sa jag sparka Mourinho och ta tillbaka pellegrini-.-

Pellegrini vann stort varje match som var självklar att man ska vinna, ja han förlora några viktiga matcher men 0-1 och 0-2 mot barca är mycket bättre än 0-5 + att real hde bättre spel än barca i 0-1 förlusten . I 0-5 förlusten så hade real inte ett enda riktigt bra skott (utan frisparken och kanske ett till)

Skriv en kommentar