Adebayor: "Om Mourinho ringde mig nu, skulle jag ta det första flyget till Los Angeles"


Manchester City spelare, Emmanuel Adebayor, som spelade på lån för Real Madrid förra säsongen har sagt att han väntar på ett samtal från Real Madrid.
Jose Mourinho & Emmanuel Adebayor

Manchester City
s anfallare Emmanuel Adebayor har pratat om sin önskan att lämna sin engelska klubb för den spanska huvudstadsklubben Real Madrid.

Den 27-årige spelaren är hoppfull om att de spanska giganterna ska komma överens med Premier League klubben om ett permanent kontrakt i sommar.

"Vi (Adebayor och Mourinho) pratade innan vi åkte på semester" sa Adebayor till den spanska sporttidningen Marca.

"Han sa att han ville att jag skulle stanna. Om han ringde mig nu, skulle jag ta det första flyget till Los Angeles. Jag vill inte flytta till ett annat lag än Real Madrid. Jag väntar på deras samtal, förhoppningsvis kommer det att inträffa."

Skriv en kommentar