Cristiano Ronaldo: "Om Jose Mourinho hade lämnat för Chelsea, skulle jag ha flyttat till City"


Cristiano Ronaldo sa att om han lämnar Spanien skulle det vara för England, och hade tränaren Jose Mourinho lämnat den spanska huvudstadsklubben i sommar - skulle han göra samma sak.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s portugisiska målgörare Cristiano Ronaldo har deklarerat att han vill återvända till Premier League i framtiden, rapporterar Tribalfootball.

Ronaldo, som lämnade Manchester United för Real Madrid för 80 miljoner pund för två år sedan, var smickrad av Manchester Citys diskreta ouvertyr till honom tidigare i sommar.

"Jag tror att om jag lämnar Spanien skulle det vara för Premier League - men inte nu. Först måste vi vinna Champions League. Om jag går tillbaka till Premier League måste det vara en klubb i nordväst. Jag gillar inte London" sa Ronaldo.

Detta innebär att han skulle antingen återvända till sin förra klubb, Manchester United, eller dess rivaler Manchester City.

"Det är smickrande att bli erbjuden 20 miljoner pund per år - det är väldigt bra, men jag pratade med min agent och jag tror att det är bättre om jag stannar i Madrid eftersom detta år kommer vi att vara de bästa. Denna säsong kommer vi att vara en stor kraft. Jose Mourinho kommer att stanna i Madrid, så jag stannar. Om han skulle ha lämnat för Chelsea, skulle jag också lämna. Jag skulle ha gått till Manchester City, men nu stannar han ju, så jag stannar" avslutade Ronaldo.

Kommentarer

Raul

2011-07-03 - 13:46:35
Javla diva dra at helvete!!!

Özilkurd

2011-07-03 - 14:01:16
jag har aldrig gillat ronaldo hoppas att han lämnar madrid.

HALAMADRID

Anonym

2011-07-03 - 14:02:34
Du som sa att "JAG SKA STANNA 10 ÅR TILL" dra åt helvete

Erik

2011-07-03 - 14:11:46
Men tror ni han sa det här eller? Nä, just det. Han förklarade nyligen att han inte kunde gå till city för han var en MU supporter. Rent skitsnack. Vänta någon dag så kommer tidningen vara stämd.

Anonym

2011-07-03 - 14:18:24
har sagt det innan och säger det igen. Perez, ronaldo, mourinho sätter sig själva före klubben. Hur uppenbart är det? Tydligen;)

Anonym

2011-07-03 - 14:19:21
vi vet att mourinho lämnar så fort han har vunnit champions league. rättare sagt han kommer stjäla titeln och ja ronaldo kommer också lämna då

Madrid-fan

2011-07-03 - 14:31:25
Jävlar vilka dåliga och oerfarna fans vi har här. Ni borde väl fatta att detta är rykten som tidningen skapat? Detta sker varje dag!

united95

2011-07-03 - 14:45:58
hatar real madrid tffff. mest hatar jag fansen hahah dom e ss jvla fula

Erik

2011-07-03 - 15:31:10
P95 ring om några år du då vet att fotboll inte bara handlar om mål.

Anonym

2011-07-03 - 16:14:59
United95 Dra åt helvete men united gå in in här då

RMA

2011-07-03 - 17:23:10
Det är skitsnack han skrev nyss på sin facebook att det var falskt.

Anonym

2011-07-03 - 17:56:22
har ingen hjärta....pengakåta jävel

Agee

2011-07-03 - 18:02:59
Engelska!

The Sunday Mirror publishes an interview with me today. All that content is false. I have never spoke with the newspaper, and never made those statements



Svenska!

The Sunday Mirror publicerar en intervju med mig idag. Allt som innehåll är falskt. Jag har aldrig talat med tidningen, och aldrig gjort dessa uttalanden



så står det på Ronaldos facebook! :)



Älska Ronaldo...Älska Real Madrid



Hala Madrid <3



Skriv en kommentar