Jose Mourinho är redo att välkomna Neymar till Real Madrid


Enligt den spanska median förbereder sig Mourinho på att välkomna den brasilianske Santos stjärnan Neymar.
Neymar

Tidigare i veckan rapporterades det att det enda som återstår för att Neymar ska flytta till Real Madrid är att den spanska huvudstadsklubben ska betala klausul avgiften.

Trots intresset från Barcelona och Chelsea, vill den brasilianske anfallaren flytta till Real Madrid och Santos har accepterat att sälja sin stjärna till de spanska giganterna.

Om målgöraren lämnar i sommar, kommer Los Blancos behöva samla ihop 45 miljoner euro. Om de väntar till januari, kommer flytten att kosta mindre.

Real Madrids tränare Jose Mourinho har redan diskuterat med sina assistenter hur de ska integrera Neymar när brassen anländer. Mourinho är orolig över Neymars flamboyanta karaktär, men assisterna har försäkrat den förra Inter och Chelsea tränaren om att de kommer att hålla brassen på den raka och smala vägen.

"Han kommer att vara en av spelarna som kan göra skillnad. Du kan inte låta honom glida ur dina händer" sa en av veteranerna till Mourinho, rapporterar AS.

Kommentarer

Anonym

2011-07-20 - 14:08:45
Welcome to Real Madrid Neymar! :D

Ronaldo<3

2011-07-20 - 14:38:24
Respekt åt Neymar, men han är så jävla överskattad.

45 milj euro för honom är lite väl överdrivet, om jag skulle köpa honom så skulle jag betala max 30-35 milj euro

real madrid

2011-07-20 - 14:39:28
yessss neymar

nalyd

2011-07-20 - 16:11:37
skulle inte ge mer än 25 milj euro

Agee

2011-07-20 - 16:33:12
jag skulle fan ge 60 miljoner euro föfan!

killen är stor och kommer att bli större! :)

Mr.Fred

2011-07-20 - 17:21:11
Killen är grym. Och för real så är pengar papper så kör på. Vad jag sett av han så är han värd det. Kaka kostade mer och har inte tillfört något så om man tänker som jag så är han Värd bra mycket mer.

Real Madrid 10

2011-07-20 - 17:31:41
Det samma sak tycker ngn har att Pedro ar vard 1 miljard kronor. Sag sannningen det spelare ingen roll om han ar en barca spelare. Jag tycker att han ar vard max 300 miljoner kronor och Messi tycker jag ar vard 1 miljard kronor. Men Barca la ett pris pa Pedro pa 1 miljard kronor nar han forlangde kontraktet med barca.

RMA1902

2011-07-20 - 17:41:00
Jag tycker att real ska köpa han nu och låna ut han till januari så är dem säkra att han kommer nu e jag inte 100% säker att han ska till real eftersom chelsea och barca har lagt bud på honom

RocketIMHO

2011-07-20 - 19:23:44
Har jävligt svårt att se Neymar som en "Mourinho-spelare". Han har redan visat med spelare som Di Maria, Özil och Khedira att han värderar disciplinerade och hårt jobbande fotbollsspelare utan divalater och attitydproblem.

Mr.Fred

2011-07-20 - 19:28:50
Mourinho kommer att lära upp han. kommer ta ett halvår, kanske ett år men han kommer bli en Mourinho lirare =D

Skriv en kommentar