Mesut Özil har ersatt sin agent med sin far

Los Blancos mittfältare, Mesut Özil, har ersatt sin agent med sin far, Mustafa Özil.
Mesut Özil

Real Madrid
s playmaker Mesut Özil har valt att ersätta sin iranska agent, Reza Fazeli, med sin far, Mustafa.

Fazeli har representerat den tyska spelaren sedan Özil var 17 år gammal. Det var han som ordnade flytten från Schalke till Werder Bremen, och senare från Werder Bremen till Real Madrid.

"Jag har alltid antingen varit involverad i de viktiga besluten angående Mesuts framtid eller så var jag den som var den ansvarige. Jag har alltid varit den viktigaste personen bredvid honom" sa Fazeli till Bild.

"Detta sårar mig verkligen på en personlig nivå. Hans far vill ta hand om Mesuts affärer och vi måste acceptera det. Detta påverkar inte vänskapen mellan Mesut och mig, och jag önskan honom det bästa."

Trots att Mustafa Özil inte har de nödvändiga papperna för att bli en agent, tillåter FIFAs regler att han blir Madrid stjärnans representativ på grund av deras släktskap.

Kommentarer

Agee

2011-07-12 - 13:39:21
Mesut Özil förtjänar och får göra vad han vill!

killen är stort!

Älska Världens bästa Mesut Özil.. Älska Real Madrid!

Hala Madrid <3

Skriv en kommentar