Nuri Sahin: "Barcelona är ett utmärkt lag, men Real Madrid fortfarande de bästa i världen"


Nyförvärvet Nuri Sahin sa att trots att Barcelona har haft en utmärkt form den senaste tiden, är Real Madrid fortfarande de bästa.
Nuri Sahin

Den turkiska mittfältaren Nuri Sahin har medgett att Barcelona har varit i en superbra form under de senaste åren, men han anser ändå att Real Madrid är världens bästa klubb.

Den förra Borrusia Dortmund spelaren flyttade från Bundesligan till La Liga tidigare denna sommar, och han har ingen tvekan om att hans nya klubb är den största genom tiderna.

"Barcelona är ett utmärkt lag och har varit i en bra form under den senaste tiden, men Real Madrid har blivit utsatt till världens bästa klibb genom tiderna av fotbollsmyndigheterna. Därför är Madrid fortfarande de bästa i världen" sa Sahin till AS.

Den 22-årige playmakern gick sedan över till att diskutera förväntningarna inför nästa säsong, och Sahin är säker på att han kommer att bli en regelbunden spelare för huvudstadsklubben.

"Tränaren vill att jag ska ta hand om organisationen i mittfältet. Jag har mycket förtroende för mina egna kvalitéer och förväntar mig bli en startspelare. Jag har ingen tvekan om mig själv och kommer att göra mitt bästa för att lyckas."

Kommentarer

Agee

2011-07-04 - 13:28:10
Älskar dig redan grabben! :)

enligt mig är du en av världens bästa mittfältare! :)



Älska Nuri Sahin..Älska Real Madrid! :)

Hala Madrid <3

RmadridFC

2011-07-04 - 15:14:44
jag lovar han kommer bli en stjärna , men han måste lära sig mkt från alonso för att komma dit han vill .

Skriv en kommentar