Royston Drenthe: "Jag kommer inte att gå till Benfica, jag vill inte gå dit"


Royston Drenthe, som spelade för Hercules på lån förra säsongen, har sagt att han inte vill flytta till Benfica i sommar.
Royston Drenthe

Real Madrid
s ytter, Royston Drenthe, har förnekat rykten som hävdar att han är på väg till Benfica och kritiserade klubbens hantering av hans situation.

Den nederländska spelaren har starkt kopplats med en flytt till Benfica eftersom den portugisiska klubben är ute efter en ersättare för Fabio Coentrao.

Rapporter i Spanien säger att Drenthe var ett steg ifrån att ansluta sig till Benfica efter att de två klubbarna hade kommit överens om en avgift på 4 miljoner euro.

Drenthes agent, Sigi Lens, sa förra månaden att holländaren skulle vara öppen för en flytt till Benfica, men själva spelaren har nu deklarerat att en sådan flytt är ur ekvation.

"Jag kommer inte att gå till Benfica. Jag vill inte gå dit" sa Drenthe till Cadena Cope. "Mourinho pratade inte med mig och klubben skickade bara ett papper till mig där det står att jag inte kommer att åka till Los Angeles."

Kommentarer

Real Madrid

2011-07-13 - 14:08:18
inte chill

Filip

2011-07-13 - 14:35:27
Drenthe borde bara flytta till benfica, han faktiskt lyckas

Anonym

2011-07-13 - 20:44:47
ja tycker att vi borde testa mked drenthe tills januari. Vem vet han kanske har blivit battre sen han kom tilbaka. ursakta min stavning ar utomlands.

Skriv en kommentar