Cristiano Ronaldo: "Jag tävlar inte med Messi, jag tävlar med mig själv"


Cristiano Ronaldo säger att han inte har någon individuell tävling med Barcelonas anfallare Lionel Messi.
Cristiano Ronaldo & Lionel Messi

Real Madrid
s anfallare Cristiano Ronaldo har sagt att vinna troféer är viktigare än att nå individuell framgång, och sa att han inte har någon personlig tävling med Barcelonas stjärna Lionel Messi.

Portugisen avslöjade att han anser att Messi är en bra spelare, men han känner inte att det finns någon kamp mellan de två spelarna.

"Jag tävlar inte med Messi, jag tävlar med mig själv och med alla lag i ligan" sa Ronaldo till Cadena Cope. "Messi är en bra spelare som spelar för ett stort lag som har bra spelare. Han är någon som jag gillar mycket och kan vara den bästa eftersom han har bevisat det."

"Jag föredrar att göra halva mina mål och vinna ligan eller Champions League. Men jag kände mig mer bekväm än förra året, individuellt. Detta var förmodligen min bästa säsong."

"De (Barcelona] vann eftersom de var de bästa, men inget lag är oslagbart. Barca har ett bra lag och en bra tränare, men vi kommer att vara där. Vi vill slå dem och svåra saker ger en annorlunda njutning."

Kommentarer

Itian

2011-06-15 - 00:13:36
Bilden säger annat hahaha :P

madriiista4life

2011-06-15 - 02:20:52
en sann vinnarskalle.. haha bilden säger mig " Ge hit bollen din FITT dvärg"

Realmadrid

2011-06-15 - 08:19:18
Tack och lov att han är ärlig & artig! Bra Ronaldo! Tycker själv att Guardiola är fantastiskt bra som utvecklat spelare så pass bra. Jag tar Guardiola alla dagar i veckan som en madrista när det gäller artighet framför Mourinho och tränarhet. Mourinho måste sluta, han får våra spelare att se ut som jobbiga tanttttttterr!!

Mr.Fred

2011-06-15 - 10:17:15
Öö hur kan du med o säga så om Mourinho?? Han har gjort vårat lag så otroligt mycket bättre och han kommer köra över Pep snart =D

Madrid 4ever

2011-06-15 - 10:52:28
Cristiano Ronaldo behöver inte tävla med Messi för Ronaldo är ändå bättre

mourinho

2011-06-15 - 11:26:52
Dem är rädda för mourinho... därför snackar dom mycket om att han förstör, om vi tänker så har, dem vill aldrig reals bästa och därför vill dom inte ha kvar mourinho :D han behöver 2 säsonger och det sa han redan när han kom!

Anonym

2011-06-15 - 18:25:24
"Messi är en bra spelare som spelar för ett stort lag som har bra spelare. Han är någon som jag gillar mycket och kan vara den bästa eftersom han har bevisat det." He said it.

Skriv en kommentar