Cristiano Ronaldo lovar att han inte kommer att lämna Real Madrid: "Jag kommer inte att gå"


Efter rapporterna som hävdade att Ronaldo ville flytta till Manchester City, har spelaren lovat att han inte kommer att lämna Real Madrid i sommar.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s anfallare Cristiano Ronaldo har deklarerat att han inte kommer att signera för Manchester City i sommar.

Den portugisiska stjärnan har kopplats med en flytt till den engelska Premier League klubben, eftersom Eastlands är ute efter en talangfull anfallare inför nästa säsng. Förra veckan rapporterades det att City var redo att göra ett nytt transferrekord, där de blåa skulle signera Ronaldo för 170 miljoner euro.

När Cadena Cope pratade med Ronaldo, sa han: "Inte illa va? Nej, jag kommer inte gå dit. Du kan skriva ner det, jag kommer inte att gå. Jag ger dig mitt ord. Jag mår fint och vill stanna här hela mitt kontrakt. Om Real Madrid erbjöd mig ett nytt kontrakt, skulle jag skriva på det."

Både Neymar och Sergio Agüero har kopplats med en möjlig flytt till Real Madrid, och trots att Ronaldo hyllade både spelarna, sa han att han inte vet något om klubbens intresse för paret.

"Pratar de om dessa spelare till Real Madrid? Jag visste inte det. De båda är jättebra. Jag kan inte se mig själv i samma lag som Aguero, han är inte här (i Madrid), så jag kan inte tänka mig det. Men han är bra."

"Jag har endast sett Neymar spela två matcher och han överraskade mig. Han är väldigt bra."

Efter att ha spenderat en halvsäsong med Real Madrid, kan Emmanuel Adebayor signera permanent för spanjorerna. Och Ronaldo anser att Los Blancos bör göra allt för att signera den togolesiska anfallaren.

"Om jag var presidenten, skulle jag behålla honom. Han är en väldigt bra spelare och en mycket bättre person. Ibland är det bra att inte endast vara en bra spelare."

När man sedan frågade Ronaldo om Barcelonas jobb i transfermarknaden, sa portugisen att han inte har något intresse om deras arbete, och sa: "Jag bryr mig inte, de kan signera Mardona eller Cruyff. Med all respekt, bryr jag mig inte om vilka spelare de signerar."

Kommentarer

madriiista4life

2011-06-14 - 17:04:22
kan inget annat än att ÄLSKA den här killen asså(NO HOMO:D) men hans sätt att vara är så klockrent.. Han gör sin grej och gör de bra, o sen SKIIIIITER han i vad resten tycker o tänker.. älskar den inställningen hos han!! O hooppppas han stannar hos oss tills han e finito... HALA MADRID!

Skriv en kommentar