David Luiz: "Jag beundrar och kommer alltid att beundra Kaká"


Chelseas nya stjärna, David Luiz, hoppas att Kaká kommer att signera för de blåa och sa i en snabb intervju att playmakern är en spelare som han beundrar.
Kaká & David Luiz

Den engelska Stamford Bridge klubben Chelsea har kopplats med Real Madrids brasilianska mittfältare, Ricardo Kaká ett antal gånger. Och när Kakás landslagsman David Luiz pratade om vilken spelare han skulle vilja se bära den blåa tröjan, svarade han att han skulle älska att se Kaká anlända till den engelska klubben.

Roman Abromavich har fortfarande Kaká som måltavla, och i sommarens transfermarknad kommer presidenten att göra allt för att signera brassen.

"Min far kommer alltid att vara min idol. Men inom fotbollen i dagsläget är Kaká den som jag beundrar och kommer alltid att beundra. Det finns många skäl för mitt svar; jag beundrar honom som en person och som spelare" sa Luiz, rapporterar Tribalfootball.

"Jag är säker på att han kommer att övervinna detta ögonblick som han genomgår, och han kommer att vara ett gott exempel för många människor."

Skriv en kommentar