Gonzalo Higuain: "Min önskan är att fortsätta i Madrid med Jose Mourinho"


I en intervju med Real Madrids målgörare Gonzalo Higuain, har argentinaren sagt att han inte kommer att lämna Real Madrid i sommar.
Gonzalo Higuain

Den argentinska anfallaren Gonzalo Higuain har bekräftat att han inte har någon avsikt att lämna Real Madrid, och är villig att kämpa för en plats i startelvan nästa säsong.

Den europeiska median har spridit ett rykte som kopplar målgöraren med en flytt från Los Blancos, där både Juventus och Manchester klubbarna är enligt rapporter intresserade av 23-åringen. Men den förra River Plate spelaren har bekräftat att han inte kommer att lämna den spanska huvudstadsklubben i sommar.

"Det är en härlig grupp, jag är glad i Madrid" sa Higuain i en intervju med det sydamerikanska tv programmet Football for All.

"Jag läste något om att Jose Mourinho sa: 'Higuain är inte till salu'. Min önskan är att fortsätta i Madrid med honom. Jag vill vinna fler titlar och jag känner mig älskad av människorna, det finns inget bättre än att vara här."

"Jag är väldigt glad här och jag har mycket mer tid i Madrid. Under dessa tre år kunde jag vinna titeln och spela med stjärnor som jag aldrig skulle kunna tänka mig kunna spela med. Jag kommer att njuta av det medan det varar."

Florentino Perez har redan bekräftat att man har signerat Nuri Sahin och Hamit Altintop, och nu har Santiago Bernabeu klubben även kopplats med den argentinska anfallaren Sergio Agüero. Och Higuain har uppmuntrat sin landsman att spela med honom i Real Madrid.

"Om Kun frågar om råd, kommer jag att säga: kom. Man måste vara blind om man inte vill ha Kun, han är en av världens bästa anfallare och varje tränare vill ha honom."

Kommentarer

Mr.Fred

2011-06-04 - 12:58:10
Sluta skaka. Mr.Mou vägrar släppa dig. Och vi fans älskar dig. Du kommer ingenstans på några år =)

RONALDO<33333

2011-06-04 - 13:54:44
el pipppppopooooo du e älskad av alla ! du ska ingenstans the special one vill alltid ha en som du !!!!!!!!!!

Skriv en kommentar