Sergio Ramos har gett Real Madrid ett ultimatum: "Dubbla min lön, eller sälj mig"


Sergio Ramos kräver att få bättre betalt av den spanska huvudstadsklubben Real Madrid - om han inte får dubbelt så mycket som han tjänar nu, kommer han att lämna Los Blancos.
Sergio Ramos

Den katalanska tidningen El Mundo Deportivo säger att Sergio Ramos har gett Real Madrid ett ultimatum: 'Dubbla min lön, eller sälj mig'.

Ramos kräver att hans nuvarande 3-miljoner-euro-per-år-kontrakt, som signerades för fyra år sedan, ska dramatiskt uppgraderas. Högerbacken är trött på att vara en utav spelarna som får lägst betalt, och är redo att flytta för att bli betalt det han är värd i en annan klubb.

Därför har världens största klubbar hållit koll på spelaren, och Inter bevakar hans situation noga. De vet att Ramos skulle välkomna en flytt till Milano eftersom han är en regelbunden besökare där.

Även Manchester Uniteds tränare Sir Alex Ferguson är ett stort fan av 25-åringen, medan Manchester City kommer att försöka vinna kampen om spelaren eftersom de letar efter en ersättare för Jerome Boateng.

Kommentarer

Timmo

2011-06-22 - 14:06:15
"Den KATALANSKA tidningen"



Ja slutade läsa precis där...

Anonym

2011-06-22 - 14:26:47
tycker att dem ska dubbla hans lön för utan ramos blir det svårt i real backlinje

Anonym

2011-06-22 - 14:36:07
nästa säsong tycker jag att startelvan och bänken ska vara så här:



casillas



ramos pepe varane marcelo



kaka sahin



callejon özil ronaldo



benzema



bänken: altintop higuain khedira morata alonso carvalho leon/di maria

Martinista

2011-06-22 - 14:45:17
Timmo: +1



Lite hederligt bullshit från Emd, att Ramos skulle hota med att lämna är bara ett idiotiskt påhitt.

Dock ska det sägas att han ska ha ett nytt kontrakt, självklart. Tillsammans med Iker, Ronaldo och Alonso tycker jag Ramos är vår viktigaste spelare och en stark ledare.

Agron

2011-06-22 - 15:12:53
Jag börjar få spel på real spelarna dem tänker bara på pengar okej alla spelar för pengar men har aldig sätt så som real madrid spelarna ramos vill ha högre lön di maria vill ha högre lön va fan e detta , dem ska vara stolta att de spelar i real madrid och att dem får en normal lön.

marre

2011-06-22 - 15:42:19
ge honom mer lön en någon annan vafan !

pinsamt real !

HALA MADRID !

REAL MADRID

2011-06-22 - 16:17:09
Men tror ni själva att dem bara tänker på pengar eller? Självklart vill ramos ha en högre lön, han tjänar ju förfan sämre än dem nya unga spelarna!



Men om detta är sant vet jag inte eftersom ramos nyligen skrivit nytt kontrakt...

Anonym

2011-06-22 - 18:16:52
Tjänar han bara 3 miljoner? Ööh han är fan värd 100 gånger mer.. Men jag tror inte att Ramos lämnar han har hjärta för Real Madrid , men jag önskar någon gång att han tar Maicons plats om kanske 5 år? Men bara när hör ordet katalanskt så märker man direkt att det är bara bullshit.. VAMOS RAMOOOS!! / Interista

Anonym

2011-06-22 - 19:58:27
Om det är sant kan han dra. Om han verkligen vill spela för Real får han gärna stanna. Men det känns som det bara är ett rykte.

hata barca

2011-06-22 - 20:55:47
haha timmo klockren kommentar!

Mr.Fred

2011-06-23 - 12:52:29
För det första så håller jag med Timmo där uppe. Och om det skulle vara sant kan han dra. För dom pengarna är han inte värd

Anonym

2011-06-23 - 14:32:44
Ofta ? jag trodde han va en av dom böst betalda

Skriv en kommentar