Sergio Ramos: "Real Madrid behöver verkligen någon som Jose Mourinho"


Sergio Ramos säger att han har lärt sig mycket utav tränaren Jose Mourinho, och för varje dag som går lär han sig något nytt av portugisen.
Sergio Ramos & Jose Mourinho

Real Madrid
s försvarare Sergio Ramos har tagit sin tid att hylla tränaren Jose Mourinho, och har sagt att portugisen var exakt det Copa del Rey mästarna behövde i sin kamp mot Barcelona.

Mourinho fick en hel del kritik för sin spelstil mot den katalanska klubben under de fyra senaste El Clasico matcherna mot Barca. Men Ramos föredrar att fokusera på det positiva med Mourinhos ankomst, och sa att det är tack vare honom som han blev en bättre spelare.

"Real Madrid behöver verkligen någon som Jose Mourinho. Vi är i behov av någon med hans personlighet och karaktär. Jag lär mig mycket av honom varje dag. Han är alltid väldigt uppmärksam på små detaljer och jag fortsätter att förbättra mig" sa Ramos till Marca.

"Real Madrid har en annorlunda filosofi och spelstil än Barcelona, men vi båda har samma ambition att kämpa för alla fyra titlar nästa säsong."

Ramos diskuterade även ryktet som påstår att Atletico Madrids anfallare Sergio Agüero kan vara på väg till Santiago Bernabeu nästa säsong. "Kün är en spelare som har kvalitén som krävs för att göra skillnad."

Kommentarer

RAMOOOOOSSS

2011-06-08 - 08:07:32
RAMOS MIN ÄLSKLING :) <3

Skriv en kommentar