Xabi Alonso öppnar för en flytt tillbaka till Liverpool: "Varför inte?"


Den 29-årige Xabi Alonso har i en intervju med Liverpool FC sagt att han inte skulle ha något emot att flytta tillbaka till den engelska Premier League klubben.
Xabi Alonso Real Madrid & Liverpool

Den spanska Real Madrid mittfältaren Xabi Alonso säger att han är lycklig i den spanska huvudstadsklubben, men öppnar för en flytt tillbaka till Liverpool.

"Detta (livet i Real Madrid) är ett annat steg i min professionella karriär och jag njuter av det hittills" sa Alonso till Liverpoolfc.tv. "Vi tävlar om stora saker och man vill ju spela för ett professionellt lag. Hittills kämpar vi mot ett stort lag som Barcelona, de gör det svårt för oss att vinna La Liga, men det gör tävlingen bättre än vad den redan var."

"Jag vill vinna La Liga eftersom det är den enda trofén jag inte har och den jag saknar. Jag saknade den i Liverpool och förhoppningsvis kommer jag kunna vinna den i Madrid. Champions League är självklart Champions League, men jag vill vinna La Liga."

"Jag är glad här. Det är en stor klubb, vi har en stor tränare och ett bra lag. Det har varit en väldigt intensiv säsong. Cupfinalen mot Barcelona var riktigt svår, Champions League semifinalerna mot dem vara även svåra, men vi fortsatte att kämpa, men i slutet kunde vi inte göra det. Även fast vi vann cupen är vi inte helt nöjda med vår säsong, men vi känner att vi har gjort framsteg och ser fram emot nästa säsong."

När han sedan fick frågan om han kunde tänka sig att flytta tillbaka till Liverpool, sa han: "Varför inte? Jag tror att inom fotbollen kan många saker ändras, så varför inte? Jag har min röda passion och om omständigheter anländer så varför inte?

"För tillfället vet jag inte vad som kommer att hända, men det kan vara möjligt. Säg aldrig aldrig" avslutade Alonso.

Skriv en kommentar