Iker Casillas: "Real Madrid har en lika stor chans att vinna Copa del Rey titeln som Barcelona"


Iker Casillas säger att han har en stor önskan att vinna titlar med Real Madrid, och han hoppas att Los Blancos kommer att vinna Copa del Rey den 20 april.
Iker Casillas

Real Madrid
s spanska målvakt Iker Casillas har sagt att Los Blancos är fastställda vid att vinna Copa del Rey denna säsong. Den spanska huvudstadsklubben kommer att möta Barcelona den 20 april för att spela finalen av den spanska cupen.

"Spelarna, tränaren och de största cheferna har beskrivit betydelsen för Copa del Rey. Det är en viktig trofé som vi planerar att vinna. Vi vill vinna Copa del Rey" sa Casillas till Cadena Ser.

"Real Madrid har en lika stor chans att besegra Barcelona, som Barcelona har att besegra Real Madrid. Allting kan hända på en naturlig plan med samma antal fans. Vi kommer att förbereda oss så som vi tror kommer att passa. Det är en final som alla vill vinna och vi hoppas att vi kan ta hem den."

"Min huvudsakliga önskan är att fortsätta vinna titlar med Real Madrid - La Liga, Cupen och Champions League. Dagen då jag inte har den önskan, är dagen jag kommer att hänga upp mina skor."

"Jag ville vinna EM så mycket, och vi gjorde det. Sedan ville jag vinna VM och vi vann den. Nu tänker jag endast på att vinna titlar med Real Madrid och nästa EM. Vi behöver bara överträffa oss själva dag efter dag."

Kommentarer

omran

2011-03-11 - 18:13:21
jag älskar dig casilias om alla andra i ditt lag tänker som du så kommer ni vinna många titlar

Skriv en kommentar