Jose Mourinho: "Mitt nästa jobb kommer att vara i England"


Den nuvarande Real Madrid tränaren Jose Mourinho, säger att om han lämnar Real Madrid, så kommer han att göra det för en engelsk Premier League klubb.
Jose Mourinho

Real Madrid
s portugisiska tränare Jose Mourinho har medgett att hans nästa jobb kommer att vara i Premier League, rapporterar den engelska median.

Den förra Inter tränaren spenderade tre år i Chelsea mellan åren 2004 och 2007, och ledde sin dåvarande klubb till två Premier League titlar, två ligacup titlar och en FA Cup titel.

Santiago Bernabeu tränaren lämnade Stamford Bridge klubben efter att ha blivit den mest framgångsrika tränaren i västra London, och flyttade till Inter där han vann trippeln innan han signerade för Real Madrid i somras.

Men 48-åringen säger att han saknar England, och vill återvända dit någon dag.

"Jag saknar England, och mitt nästa jobb kommer att vara i England" sa Mourinho till The Sun. "Det finns oavslutade affärer, och jag tror att England vill ha mig tillbaka, eller? Det var den roligaste tiden i min karriär."

"Min tid i Chelsea var fantastisk som en fotbollstränare och familjefar. Min familj och jag gillade det så mycket. Vi fick så många vänner där. Vi håller fortfarande kontakten, vi kommer att komma tillbaka."

Under den senaste tiden har Mourinho sammankopplats med Manchester United där det sägs att han kommer att bli Sir Alex Fergusons efterträdare, eller Manchester City där han kommer att ersätta Roberto Mancini.

"Jag har fortfarande tre år i Real Madrid. Det här är världens största klubb, men det är även världens svåraste klubb. De kom till mig för tredje gången och jag kunde inte säga nej till dem för tredje gången - jag var tvungen att gå."

"Och jag var även tvungen att gå till Italien. Det var viktigt för mig eftersom jag ville ge det en chans. Alla sa att det var 'taktikens hem' så jag gav det en chans."

"Men det är inte England. England är speciellt. Folk i Italien, Spanien och Portugal frågar mig varför jag älskar England så mycket, och jag kan inte förklara - jag bara gör det."

Skriv en kommentar