Karim Benzema: "Vi kommer att kämpa ända till slutet för att vinna alla tre tävlingar"


Real Madrids målgörare Karim Benzema har avslöjat att tränaren Jose Mourinho har jobbat extra mycket med honom.
Karim Benzema

Den franska Real Madrid anfallaren Karim Benzema gjorde det första, samt det sista målet i 3-1 vinsten mot Racing Santander igår kväll. Och den förra Lyon stjärnan avslöjade att han har en bra form tack vare den extra uppmärksamheten av tränaren Jose Mourinho.

"Jag mår bra både psykiskt och inuti mitt huvud. Jag känner att jag förbättrar mig match efter match. Jag kommer att fortsätta jobba hårt och fortsätta att försöka att göra mål" sa Benzema till median efter matchen.

"Det här är ett stort lag och jag kommer att fortsätta att göra mitt bästa. Jag trivs med att spela bredvid Adebayor och jag hoppas att spela med honom i nästa match. Jose Mourinho har jobbat med mig mycket; och även i den mentala aspekten. Jag gör bra ifrån mig på planen, vilket är ett bra resultat för oss alla."

"Det är fortfarande mycket som återstår och vi kommer inte att kasta in handduken. Vi har laget att vinna alla tre tävlingar och vi kommer att kämpa ända till slutet."

Kommentarer

madriiista4life

2011-03-07 - 17:08:27
Kärlek till dig Benzema!! Hoppas han stannar i Real, ja vet att många inte vill ha kvar honom pga Higuain är bättre osv, men han e fan ung, utvecklas, kommer att utvecklas mycket mycket mer.. Ge han tid bara så kommer han va 10x bättre än vad han var när han spela i Lyon.. Han har ju just nu en bra formkurva upp, vilka sköna mål han gjort nu i dom senaste matcherna, nickmål, precision, måltjuv, kanoner i ribba, han visar nu vad han har o går för, och han kommer att bli bättre så sälj inte honom..

Haalaa madriiid

Skriv en kommentar