Manchester City kommer att försöka signera Real Madrids playmaker Kaká i sommar


Nu när vi närmar oss sommarens transfermarknad finns det många klubbar som sägs vara intresserade av Kaká. Manchester City kommer att göra allt för att underteckna brassen, att de till och med överväger att använda sig utav Emmanuel Adebayor i sitt försök att signera spelaren.
Kaká

Den ambitiösa Premier League klubben Manchester City överväger en möjlig flytt för Real Madrids brasilianska mittfältare Ricardo Kaká, rapporterar AS.

Engelsmännen vill lägga till en erfaren playmaker till truppen under sommarens transfermarknad, och det sägs att de ser 28-åringen som det perfekta alternativet för sitt mittfält.

Enligt The Daily Mail kan till och med den engelska klubben vara villiga att släppa Emmanuel Adebayor fritt till Real Madrid för att underlätta affären för Manchester klubben.

Kaká har sedan sin ankomst till Real Madrid lidit av skador, som har hindrat honom från att imponera på den spanska klubben. Dessutom verkar det som Jose Mourinho föredrar spelarna Mesut Özil och Angel di Maria istället för den förra Milan stjärnan.

Därför finns det en stor chans att Kaká kommer att lämna Santiago Bernabeu klubben i slutet av säsongen. Tillsammans med Chelsea kommer förmodligen City försöka att underteckna spelaren. Dock har det även rapporterats att Rubin Kazan är intresserade av att signera spelaren.

Kommentarer

Real4Life

2011-03-01 - 22:00:10
Förstår inte dig bloggaren. du lägger inte ut nyheter på 18 timmar och sen helt plötsligt lägger du ut 6 stycken på 10 efter att en kille har sagt att du lägger för lite och att man tröttnar jag menar WTF. hittar du bara på nyheter asså man börjar undra.

Admin: Real Madrid CF.blogg.se

2011-03-01 - 22:09:53
Svar till Real4Life: Nej, jag hittar inte på nyheter, det har sagt tidigare. Det där med att jag helt plötsligt lägger ut sex stycken nyheter efter att en kille sa att jag lade ut för några inlägg, var ett sammanträffande. När jag var på väg att skriva en nyhet, såg jag kommentaren som "den där killen" hade skrivit. Jag har inte alltid tid med bloggen, ibland kommer det många nyheter, andra dagar inte.

DRBK

2011-03-01 - 23:04:11
Real4life tänkt lite innan du skriver :D

Btw ska kaká säljas kan det lika gärna va till City för då kommer Real få det dubbla av vad andra klubbar erbjuder.

Anonym

2011-03-02 - 00:02:59
chilledill real4life ;o

RM89

2011-03-02 - 09:45:29
Jag hoppas Real säljer Kaká och får mycket pengar för honom.

Real behöver inte Adebayor, han platsar inte i Real Madrid enligt mig.

Han har inte det som krävs för att spela här.

Jag hoppas vi får våra pengar tillbaka, iaf minst så mkt, mer pengar och det är bara bättre, men minst 650 Milj kr som Real betalade typ för Kaká.

min åsikt

2011-03-02 - 15:48:46
Jag tycker att real borde BYTA kaka mot tevez och sen slänga Benzema. Då kan vi köra en 4-4-2 formation.



---Casillas---



---Ramos--Pepe--Carvalho--Marcelo--



-----------Alonso (Defensiv mittfältare)--



---Di maria(byts ut mot khedira)---Özil-----CR7-----



---------Adebayor-------Tevez------



När di maria byts ut mot khedria så får vi 2 defensiva mittfältare som kan stärka försvaret. Men bytet (Khedira och dimaria) måste inte ske om Real ligger bra till och leder.



Min åsikt :D

Anonym

2011-03-02 - 15:50:05
Jag tycker att real borde BYTA kaka mot tevez och sen slänga Benzema. Då kan vi köra en 4-4-2 formation.



---Casillas---



---Ramos--Pepe--Carvalho--Marcelo--



-----------Alonso (Defensiv mittfältare)--



---Di maria(byts ut mot khedira)---Özil-----CR7-----



---------Adebayor-------Tevez------



När di maria byts ut mot khedria så får vi 2 defensiva mittfältare som kan stärka försvaret. Men bytet (Khedira och dimaria) måste inte ske om Real ligger bra till och leder.



Min åsikt :D

min åsikt

2011-03-02 - 15:51:16
Jag tycker att real borde BYTA kaka mot tevez och sen slänga Benzema. Då kan vi köra en 4-4-2 formation.



---Casillas---



---Ramos--Pepe--Carvalho--Marcelo--



-----------Alonso (Defensiv mittfältare)--



---Di maria(byts ut mot khedira)---Özil-----CR7-----



---------Adebayor-------Tevez------



När di maria byts ut mot khedria så får vi 2 defensiva mittfältare som kan stärka försvaret. Men bytet (Khedira och dimaria) måste inte ske om Real ligger bra till och leder.



Min åsikt :D

min åsikt

2011-03-02 - 15:51:44
Jag tycker att real borde BYTA kaka mot tevez och sen slänga Benzema. Då kan vi köra en 4-4-2 formation.



---Casillas---



---Ramos--Pepe--Carvalho--Marcelo--



-----------Alonso (Defensiv mittfältare)--



---Di maria(byts ut mot khedira)---Özil-----CR7-----



---------Adebayor-------Tevez------



När di maria byts ut mot khedria så får vi 2 defensiva mittfältare som kan stärka försvaret. Men bytet (Khedira och dimaria) måste inte ske om Real ligger bra till och leder.



Min åsikt :D

min åsikt

2011-03-02 - 15:52:28
Sry för spam va inte meningen

Anonym

2011-03-02 - 15:53:11
higuain tar adebayor

Skriv en kommentar