Manchester United kommer att försöka signera Real Madrids Mesut Özil i sommar


Manchester United var intresserade av Mesut Özil innan Real Madrid signera honom, och i sommar kommer de återigen att försöka underteckna spelaren.
Mesut Özil

Spanska rapporter säger att den engelska klubben Manchester United är fortfarande intresserade av att signera den nuvarande Real Madrid mittfältaren Mesut Özil.

Efter VM trodde man att den tyske spelaren skulle flytta till Old Trafford klubben efter en superbra turnering med sitt landslag. Men spelaren valde att istället flytta till Real Madrid, som betalade Werder Bremen 12 miljoner pund för Özil.

22-åringens tid i Real Madrid har sett honom spela nästan 30 matcher för Los Blancos och han har gjort sammanlagt fem mål för spanjorerna.

Men, nyheter säger att detta kan vara Jose Mourinhos första och sista år med Santiago Bernabeu klubben. Detta betyder att Özil kanske inte stannar i huvudstadsklubben länge till, och Manchester United kommer att utnyttja situationen om den portugisiska tränaren lämnar i sommar.

Kommentarer

RM89

2011-03-19 - 11:42:04
Ge oss Vidic, Evra, Nani, Rooney, J.Hernandez + Pengar för M.Özil så ska vi tänka på saken ;)



<3 Mesut Özil <3



Halá Madrid <3

Los Galácticos

2011-03-19 - 11:45:18
Jag tror özil är en av dem bästa köpet real har gjort efter 05(man måste räkna pengamässigt) med higuain men higuain var yngre och han prestera inte direkt. Kaka kanske är det sämsta. Hoppas Real behåller den här truppen ingen mittfältare ska komma till laget, gago och en av p.leon, granero ska säljas.

Anonym

2011-03-19 - 11:45:30
vill hellre ha özil än alla united spelarna.rooney nani vidic evra j.hernandez är sämst

Cristianoronaldolovers.blogg.se

2011-03-19 - 12:25:35
Ge oss Nani + Rooney + J.Hernandez + ungefär 700M kronor, så KANSKE ni får honom, 45% :D

Han är absolut inte till salu!

Mr.Fred

2011-03-19 - 12:57:13
Noooog. ska inte någonstans. Özil bästa köp och Kaka sämsta köp genom historien.

Cristianoronaldoseven.blogg.se

2011-03-19 - 13:01:11
Pedro Leon var definitivt ett sämre köp en Kaká.

Kaká !!

2011-03-19 - 13:12:41
Asså palla blanda in kaka i det här... och jag fattar inte hur ni tänker när ni säger att özil är bättre än kaká.



Såhär ser det ut om man jämför özil och kaka:



Özil: 5 mål på 30 matcher på en säsong.

Kaká: 10 mål på 33 matcher sedan han kom till real. För att özil ska göra 10 mål kommer han behöva ha spelat 60 matcher!! (matematiskt sätt)



Özil denna säsong: 5 mål på 30 matcher.

Kaká denna säsong: 2 mål på 11 matcher.

om man ska se hur mycket det tar för kaká att göra 5 mål krävs det 27 matcher (11+11 = 22 matcher (4 mål) + 11/2 = nästan 27 matcher (5 mål))



Det tar alltså 3 matcher mindre än özil för kaká att göra 5 mål. och dessutom spelar özil för mestadels 90 minuter. kaká får knappt spela 45 minuter. hade kaká fått spela lika mycket som özil så skulle hans mål blivit ungefär mer än det dubbla med tanke på att han ibland spelar endast 20/15/10 minuter. alltså ungefär 5 mål på 11 matcher.



Så tänk efter lite innan ni kommenterar. Özil är rejält överskattad, medan Kaká är totalt underskattad. Tänk efter säger jag bara. Tänk efter..

Markusmadrid

2011-03-19 - 13:19:25
Men det är inte bara mål som räknas, det har vi benz, higuain och ronaldo till. Özils roll är att spela fram dem vilket han har lyckats med jävligt bra. Kaka har mestadels varit skadad vilket gör att han inte har varit en jättebra värvning.

ÖZIL ÄR MITT EFTERNAMN XD

2011-03-19 - 13:21:31
DU över mig kaká !! Du överregerar där. om vi ska se assister (stavning) så tar nu özil kaka varje dag i veckan.. visst özil kanske inte är den som får läge hela tiden .. MEEEN HAN ÄR KUUNG OCH... han passar in dom mest.. han tar nästan aldrig egna avslut vem dåå?? JOO KUUUNG ÖZIL

Anonym

2011-03-19 - 13:32:29
özil är BRA Kaká är BÄTTRE

Kaká !!

2011-03-19 - 13:33:33
Tro mig özil är inte så bra som ni påstår för då är ni ju rejält blinda. Ser ni inte honom på matchen eller? Hur han tappar bollen hela tiden, står i vägen, förstör lägen och mycket mer!! Jag menar inte att han är dålig för det är han absolut inte men han är inte heller så bra som ni säger. jag är säker på att han kommer att reagera i framtiden men just nu tar kaka honom lätt.



assist. ska vi prata assist nu också. okej, özil har gjort sju fler assist än kaká på fyra fler spelade matcher sedan de båda började spela för real. Och som jag sa i min tidigare kommentar hade kaka spelat fler minuter hade han gjort betydligt fler assist! Kommer ni ihåg säsongen 2009/2010 då kaka och ronaldo ägde skiten av alla lag? Vem var det som hjälpte ronaldo att göra alla mål han gjorde?!



skadad. vad ska han göra åt saken?! Ska vi bara sparka honom, nedvärdera honom och underskatta honom för att han är skadad? det jag har hört är att real fans stöttar alla sina spelare men det visade sig vara det motsatta. flera av våra spelare har varit skadade och är skadade. och vet ni vad? jag skulle vilja se hur ni reagerar om higuain kommer tillbaka och spelar dåligt.. eller varför inte se özil bli skadad någon gång under en lång tid, tappa förtroendet för honom och se honom faila totalt på matcherna. jag skulle ALDRIG behandla dom på det viset jag föreställer mig er behandla dom om något sådant händer.



Tro på spelarna. Om ni inte gör det kommer ni att förlora mycket på det. Jag skulle inte vilja vara med om en robben-sneijder igen. De är inte så unga, flyttade från real, blev stjärnor för sina lag..

Markusmadrid

2011-03-19 - 14:21:34
Det känns inte som att du har kollat på matcherna, om du kolla noga så ser du att Özil ofta rör sig för att få bollen medan vissa andra bara står och väntar. Özil bidrar mycket till spelet, inte bara mål och assist. När Kaka var som bäst då var han bättre än vad Özil är nu. Men du kan inte komma här och säga att Kaka har varit bättre i Madrid än vad Özil har.



Det jag sa om att Kaka har varit skadad, det var inte att jag "nedvärderade" honom eller inte stöttade honom. Det jag ville säga var att Özil har varit än bättre värvning än Kaka och det är till stor del på grund av Kakas skador. Tro mig jag älskar Kaka och önskar inget annat än att han kommer tillbaka till gammal Milan-form. Men samtidigt måste man vara realist och jag tror inte att han kommer göra det.



När det gäller Higuain så har jag större tålamod med honom än med Kaka eftersom att han är yngre, sen har jag också sett hur bra Higuain kan vara i Realtröjan medan Kaka inte riktigt visat sin bästa form i Realtröjan

Anonym

2011-03-19 - 14:35:31
om man bara kunde sälja fans, OM MAN BARA KUNDE. Jag skulle sålt alla er som sitter och klagar på varenda lilla grej. Dröm om att Perez säljer Kaká. Ingen president i världen säljer sin son.

Till Markusmadrid

2011-03-19 - 14:43:04
Håller med om allt du skriver i ditt andra inlägg, klockrent!

hassan

2011-03-19 - 14:43:13
är kaka perez pappa

mr.fred

2011-03-19 - 14:43:50
är fiorentinaperez pappa till kaka

mr.fred

2011-03-19 - 14:44:12
svara dåå

angel

2011-03-19 - 14:48:07
haha, asså den som skrev menade att Perez och Kaká ses om far och son. Ofta ni inte visste de :o

Anonym

2011-03-19 - 14:52:42
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RM89

2011-03-19 - 14:54:30
Kaká !!;



Du menar asså att Kaká gör fler mål än Özil.

Det är kanske sant, men när Özil spelar så göra CR7, Benzema & Adebayor FLERA mål.

Men när Kaká spelar med dom, så gör dom KANSKE mål i matchen, om dom har tur.



Vilket av dessa två alternativ skulle du ha valt?



MESUT ÖZIL <3 Özil är mycket bättre än Kaká och kommer att bli mycket bättre än vad Kaká var tidigare.



Halá Madrid <3

Kaká !!

2011-03-19 - 15:13:13
Ena sekunden kritiserar ni Benzema för att han inte gör mål. Andra sekunden säger ni att allting handlar inte om att göra mål. Ärligt talat, börjar jag bli lite förvirrad här.



Men vet ni vad? Jag orkar inte ens argumentera med er. You know why? För man kan ALDRIG förklara för hjärtlösa människor hur det känns att ha ett hjärta.



Jag har varit ett fan av Kaká sedan han spelade för milan, och följt med honom till Real Madrid. Ni alla (Real Madrid fansen) gav mig ett intryck av att ni kommer att stötta honom lika mycket som milan fansen stötta honom under hans tid som skadad. Men ni har svikit mig. Jag känner inte er, har aldrig sett er och inte ens sagt era namn. men jag trodde verkligen på att ni skulle vara stöttande..



Kaká kommer alltid att finnas i mitt hjärta.. lika mycket som Özil finns i era hjärtan. Hoppas ni inte bara sviker honom när han är i kakas ålder. för det förtjänar ingen.

özil

2011-03-19 - 15:14:35
till kaka du tar statestik på moålen kolla vem av dom som har lagt upp flest klara chanser för sina med spelare.

börjar trötna på alla som försvarar kaka vad han killen gjort sen han kom till real spelat en bra match mot barca som vi torska. så kom inte och säg att kaka är bättre än özil. vi vill han resultat inte hur bra kaka var 07. NU!!!!!!!!!

Anonym

2011-03-19 - 15:24:35
Ehm inte för att vara på någons sida men du över mig.. är det inte barca vi är ute efter? asså vi vill ju någon gång vinna el clasico och om kaka spelade endast bra på den matchen så ska han väl stanna? vi tar väl emot alla spelare som kan slå barca?

Ronaldo<3

2011-03-19 - 15:42:27
Ni är helt sjuka.

Dom drömmer om att Kaka ska komma till Real o sen gör han de.

Han blev skadad för att han kämpade för sitt lag inte för att han ville vila.

Sen bara för han är skadad så ska han säljas eller något annat.

Ni är inget annat än MEDGÅNGSUPPORTRAR.

Ni måste ha tålamod, låt det dröja 1 år men han behöver tid.

Kaka blir skadad tack vare att han kämpar så ni ska bli glada och stolta.

Fast när han blir skadad så är han ett skit som borde säljas för er.



jag kan slå vad 10,000kr på att ni inte är över 12-13.



Tänk er för innan ni skriver skit.

När han kommer tillbaka och avgör matcher så ska ni hållakäften.



Tacka Kaka istället för han har gjort för oss. istället för att sitta och skriva skit om han.



HALA MADRID<3



Jag är iaf inge medgångsupporter, är ni?

Mr.Fred

2011-03-19 - 15:53:24
Kaka blir skadad för att han är sämst mannen. Özil är och förblir kung i Real tröjan. Kaka har inget att komma med på den fronten. Bara att inse. Özil lägger upp såna fina lägen hela tiden. Målen spelar ingen roll för hans del eftersom han ger typ assist varje match. Så gå och lägg er ni som påstår att Kaka ens är i närheten av Özil´s kvalité.



Özil Rules

Cristianoronaldoseven.blogg.se

2011-03-19 - 16:05:54
Jag har läst alla era kommentarer i det här inlägget. Förlåt för det här, men en del av er är överdrivet patetiska. Man kollar tillbaka på tiden då Kaká spelade i AC Milan. Hur uppskattad han var, hur äckligt grym han var, hur bollen var hans bästa vän, hur publiken sjöng hans namn, hur hans namn stod överallt. Sedan kom Milan in i en ekonomisk kris. De blev tvingade till att sälja den bästa dom hade, Ricardo Izecson Dos Santos Leite Kaká. Jag kommer ihåg att jag såg massor videoklipp där hans fans grät tårar av blod. Som om han hade dött eller något. Han lämnade ett stort, svart hål bakom sig, för att hjälpa klubben som han älskade till döds.

Jag kan skriva mer och mer men som om ni kommer att bry er.



Real Madrid lyckades signera en spelare som tog dom flera år att lyckas få. Florentino Perez lyckades hämta sin så kallade "son" till världens allra största klubb i världen. De flesta madridistas var överlyckliga. En playmaker hade anlänt till klubben och strax efter signerades Cristiano Ronaldo och det fortsatte med Benzema, Xabi, Albiol o.s.v.



Men Kakás knäskada som han drog på sig i Milan förvärrades och skadorna började äta upp honom sakta inifrån. Madrid fansen minskade sitt stöd till denna fantastiska spelare. Det fortsatte med att tränaren och lagkamraterna slutade tro på honom. Det ni inte visste, men som senare läckte ut, var att hans lagkamrater anklagade honom för att ha gett upp. Men säg mig, vilken spelare i världen ger upp när den flyttar till den största klubben i världen? Vem väljer att sumpa den chansen? INGEN! Utan skadorna hade han varit tio gånger bättre än Özil, Benzema, Adebayor och kanske till och med bättre än Cristiano Ronaldo.



Jag slår vad om att Ricardo Izecson kände att stödet från sina fans minskade. Han återhämtade sig från en skada, spelade mot Barca, utsågs till "Man of the Match" men stödet minskade fortfarande.



Det fanns en man. En man som visste vem Kaká var. Visste du att denna person var den enda i laget som stöttade Kaká? Denna man heter Cristiano Ronaldo. Visste du också att Ronaldo var den som bad Kaká att genomgå en knäoperation? Visste du att flera av Real Madrid spelarna sade till Kaká att han borde säljas? Med tiden läckte dessa nyheter ut.



Visste ni detta:

"Casillas var tyst. Bakom honom, var Sergio Ramos som hälsade på lagkamraterna och rivalerna: Alonso, Albiol, Uche, Carlos García, M'Bami, Khedira, Arbeloa...

De två leden gick framåt mot ljuset och sedan kom Kaká. Han log medan han gick och Marcelo puttade honom till att fortsätta gå. Men sedan stannade Kaká; han hade glömt någonting.

Marcelo fortsatte mot planen. Di María och Özil gick också förbi Kaká men Kaká sitrrade bakåt, mot omklädningsrummet.

Han flyttade inte på sig tills han såg ansiktet på sin insperations vän, den enda som försvarade honom utan att reta honom, när alla hans kollegor hade anklagat honom för att ha gett upp, ett år sedan.

Kaká flyttade inte på sig tills han såg Cristiano komma upp till honom och slog honom på rumpan. Kaká skulle starta en match för första gången sen Mars förra året."



En spelare som Kaká har livserfarenhet. Han har en talang som Özil saknar. Kaká är bollens bästavän.



Jag är 100% säker på att om alla ni bara visste att Özil var muslim så skulle ni aldrig överskatta honom så mycket. OCH SÄG INTE ATT NI SKULLE GÖRA DET. Så är det i dagens samhälle. Muslimer är ju "terrorister". tsss.

Özil ÄR en av mina förebilder. I mina ögon är han bättre än Nasri, Nani och Pedro tillsammans. Men jag ser fram emot då Özil kommer till Kakás ålder och blir underskattad. Typiskt "Wannabe" Madridistas. Kolla bara på hur ni underskattade Raúl och Guti och nu leker ni att ni vill ha tillbaka dom.



Underskatta aldrig Kaká, för egentligen drömmer ni om att vara i hans skor, att spela i en sådan stor klubb. Sanningen svider.

Anonym

2011-03-19 - 16:11:54
du över mej , jag kunde inte ha sagt det bättre!

HALA MADRID!

2011-03-19 - 16:17:14
Cristianoronaldoseven:

sant sant de du skriver.

Mr.Fred

2011-03-19 - 16:45:02
Silken bölarhistoria. Sälj han bara. Mer än så behöver du inte skriva. Och vi ville la knappast ha bort Guti och Raul. Och jag hade älskat Özil lika mycket om han var muslim. För att han regerar.

TILL RONALDO!

2011-03-19 - 17:15:06
RONALDO<3, DU E SÅ JÄVLA GRYM PÅ ATT KOMMENTERA HELA TIDEN. SAMMA SAK GÄLLER DIG CRISTIANORONADLOSEVEN.BLOGG.SE

Anonym

2011-03-19 - 17:23:16
Mr.Fred

Özil ÄR muslim, inte VAR ...

angel

2011-03-19 - 17:29:10
Mr.Fred: Pumpa ut din luft lite.

Mr.Fred

2011-03-19 - 18:02:10
Hehe

Puta

2011-03-19 - 18:08:22
Lakk Kaka är real madrid sämsta värvning genom alla tider, alla kategorier. Han är en överbetald, skadebenägen idiot som sitter vid sin twitter och inte tillför ett skit till laget. Vi hade kunnat köpa 5-6 bra spelare för dem pengar vi köpt kaka.



Puta Kaka!!!!!!!!

Hala Madrid

2011-03-19 - 18:22:41
Vissa av er kan ju skriva en bok istället!

Spelar ingen roll vad ni tycker, vill Perez sälja någon sp gör han det! Blir kaka såld så är det inte för att han inte har hjärta för laget eller för att han är en dålig spelare. Det är för att han tillför inte tillräckligt för laget, özil tillför mycket mer enligt mig. Och alla ni snackar om hur bra kaka var förut, det spelar fan ingen roll det handlar om hur bra han är nu! Och ja han har haft mycket skador som har förstört för honom. Men hur länge ska vi ha tålamod med honom? Jag tycker att två år räcker iaf!

Säljer vi honom så önskar jag han lycka till i sin nya klubb. Han är fortfarande bra men han kommer aldrig återfå sin grymma form han hade i Milan.

Mr.Fred

2011-03-19 - 18:31:28
Puta och HalaMadrid.. Mycket bra sagt båda två =D

Anonym

2011-03-19 - 18:35:57
Visst ni kan väl tycka vad ni vill om Kaká, men att kalla honom för puta (=hora) är väl lite föööör överdrivet? Respektera andra så som ni själva vill bli respekterade.

Mr.Fred

2011-03-19 - 18:55:38
Lite omoget kanske men han har rätt.

Kaká !!

2011-03-19 - 19:07:17
http://www.youtube.com/watch?v=k-3vxaNelaY&feature=related



- i den videon visas allting som kaká gjorde på en säsong. han leker med barca, dribblar förbi alla spelare. Passar som en kung. Gör mål som räddar real. Assist som ingen annan än han kan göra. Vad mer begär ni? Fattar inte hur folk tycker att kaká hade en dålig säsong förra året. Den är ju betydligt bättre än vad özil någonsin kommer att ha.

Mr.Fred

2011-03-19 - 19:17:54
Oooh du över mig.. Du har mycket kvar o lära. Vänta tills du fått lite hår på kissen så kanske du ser vad vi stora pojkar också ser.. Han har redan haft en bättre säsong än Kaka.

hahaha

2011-03-19 - 20:24:12
hahaha ja jag kan också vara en av världens bästa spelare om man klipper i hop och sätter utt på youtube

Mr.Fred

2011-03-19 - 21:20:57
=D

Anonym

2011-03-20 - 11:46:55
dröm vidare united

özil

2011-03-24 - 19:26:51
jag tycker att özil är en bra spelare och att han är en pra playmaker men kaka är en bra fotbolls splare som kanske inte har spelat lika bra som özil har gjort denna sesong men jag tycker att kaka borde få chansen i real madrid i stället för att vi säljer honom

Skriv en kommentar