Marcelo: "Det var en viktig match och vi har gett våra fans lite glädje"


Marcelo var glad när han kunde se fansen njuta av gårdagens vinst, men samtidigt säger brassen att man måste vara tålmodiga för att hinna ikapp serieledarna Barcelona.
Marcelo

Real Madrid
s brasilianska vänsterback Marcelo har pratat om sina känslor då han kunde se sitt lag vinna mot Malaga med ett stort resultat igår kväll.

Den 22-årige försvararen var även glad för att ha gjort ett mål under matchen efter att ha lovat sin familj att han skulle göra mål, och nu vet han att Jose Mourinhos män måste fortsätta att pressa Barcelona till slutet av säsongen.

Real Madrid må fortfarande ligga med sju poäng bakom rivalerna Barcelona i ligan, men backen tror att deras 7-0 vinst kommer att ge Santiago Bernabeu klubbens spelare ett större självförtroende inför de kommande veckorna.

"Detta var en viktig match och vi har gett våra fans lite glädje. Jag tillägnar denna match till mina två bröder i Brasilien. Jag lovade dem att jag skulle göra mål och jag stod fast vid mitt ord" sa Marcelo till tidningen AS.

"Vi gör ett bra jobb och nu måste vi vänta på att Barcelona ska falla."

Skriv en kommentar