Rafael Van der Vaart om han kommer att fira om han gör mål mot Madrid: "Ja, självklart!"


Den holländska spelaren säger att han flyttade till England för att spela regelbunden fotboll, vilket är något som han inte fick i Spanien.
Rafael Van der Vaart

Tottenham
s holländska stjärna Rafael Van der Vaart har sagt att han väntar förväntansfullt på Champions Leagues kvartsfinal mot sitt förra lag Real Madrid.

När Van der Vaart pratade med median sa han att han egentligen inte ville lämna Real Madrid, men för att få spela regelbundet var han tvungen att flytta.

"Jag mådde mycket dåligt när jag lämnade eftersom jag spelade för världens bästa klubb. Jag ville spela varje match, och i Madrid fanns det så många exceptionella spelare som Özil och Kaká.. jag är 28 år gammal och för att vara i en hög nivå måste jag spela matcher" sa Van der Vaart till AS.

"Jag älskar människorna där. Jag lämnade inte som Wesley Sneijder. Han var förbittrad. Han förstod inte varför Real Madrid sålde honom och ville stanna. Så han var väldigt arg på klubben."

När mittfältaren sedan blev tillfrågad om han kommer att fira om han gör mål mot Los Blancos, sa han: "Ja, självklart! Men med respekt. Jag är glad över att återvända till Madrid. Det kommer säkert att vara en bra match."

Kommentarer

omran

2011-03-28 - 16:55:12
van der vaart har faktist rätt varför sålde real madrid sneijder som var så bra

Anonym

2011-03-28 - 20:02:30
Han har faktiskt rätt att göra så efter vad Madrid har gjort mot honom, Sneijder sålde vi, nu är han världens bästa spelare!!!! -.-



Peréz asso.... -.-

Mr.Fred

2011-03-28 - 22:57:06
Heelt Rätt

real madrid

2011-03-29 - 20:30:47
hoppas bara han får publiken med sig skulle vara fint och se

Skriv en kommentar