Ronaldo: "Att vara skadad gör mig väldigt orolig & jag vill inte att det ska påverka mig psykiskt"


Real Madrids skadade superstjärna, Cristiano Ronaldo, säger att han egentligen inte vill missa Portugals två kommande matcher.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s portugisiska anfallare Cristiano Ronaldo har medgett att han beklagar att han inte kommer att vara tillgänglig för spel för sitt landslag i de kommande vänskapsmatcherna mot Chile och Finland.

I söndags bekräftades det att Portugal inte skulle kunna använda sig utav den 26-årige stjärnan på grund av att han har skadat sitt knä och kommer att vara borta i upp till tre veckor.

Den förra Manchester United stjärnan kommer inte endast att missa sitt landslags matcher, utan även Real Madrids ligamatch mot Sporting Gijon. Det finns till och med en chans att han kommer att missa den första matchen i kvartsfinalen mot Tottenham den 5 april.

"Fysiskt, mår jag inte bra" sa Real Madrid stjärnan, enligt den spanska sporttidningen Marca. "Jag vill återhämta mig till 100 procent. Att vara skadad gör mig väldigt orolig och jag vill inte att det ska påverka mig psykiskt."

"Jag skulle vilja spela de två vänskapsmatcherna för Portugal, men jag kan inte."

Kommentarer

Anonym

2011-03-23 - 19:23:08
ronaldo gjorde fel när han spelade mot atletico eftersom han egentligen inte var i full form. han förvärrade bara skadan och titta bara på vad som har hänt nu. om han inte spelat mot tottenham blir det nästan katastrof.

Skriv en kommentar