Santos stjärna Ganso: "Jag föredrar att spela i Spanien, än i England och Italien"


Den jagade Santos mittfältaren,
Paulo Henrique Ganso, säger att han hellre spelar i La Liga än i Serie A och Premier League.
Ganso

Santo
s stjärna Paulo Henrique Ganso medgav att han har fått intressen från spanska La Liga klubbar. Den unga spelaren har fått in erbjudanden från Real Madrid och Barcelona, och de två klubbarna har hållit koll på den 21-årige mittfältaren under de senaste 12 månaderna.

Dock är det inte endast spanska klubbar som har visat sitt intresse för Ganso, utan han har även fått in erbjudanden från engelska, samt italienska klubbar.

"Jag föredrar att spela i Spanien" sa Ganso till ESPN Revista. "Men jag vet att jag kan bli framgångsrik i England, där fotbollen spelas i en snabbare takt. Eller i Italien, där markeringen är mer trång."

Kommentarer

Realmadridmorre

2011-03-07 - 17:37:26
Jag tycker att Ganso borde spela i real madrid för att vi har mer användning av honom än barcelona



vi har många skador så det skulle vara bra om han kom till real madrid och gav ett fint spel :)

Skriv en kommentar