Pellegrini inför matchen mot Real Madrid: "Jag förväntar mig att bli välkomnad av fansen"


Real Madrids förra tränare Manuel Pellegrini ser fram emot den kommande La Liga match, då hans nya lag (Malaga) kommer att möta Los Blancos på Santiago Bernabeu.
Manuel Pellegrini

Den spanska storklubben Real Madrid kommer att möta Malaga på torsdag, vilket kommer att vara en speciell match för tränaren Manuel Pellegrini, som är ute efter att se sitt nya lag spela en bra match mot sitt förra lag.

Den chilenska tränaren blev sparkad i maj år 2010, för att ersättas av Jose Mourinho, och Pellegrini ser fram emot veckans match på Santiago Bernabeu.

"Jag förväntar mig att bli välkomnad av fansen. De var väldigt stödjande när jag var tränare där" sa Pellegrini till den Madrid-baserade tidningen Marca.

"Jag kommer alltid att vara evig tacksam till Real Madrid för sin trogenhet, och jag är tacksam för att kunna arbeta i fotbollsvärlden. Jag är ganska stolt av vad jag har uppnått i Real Madrid. Fotbollen fick mig att njuta av de mest framgångsrika ligakampanjerna i Madrids historia."

Med Pellegrini fick Real Madrid totalt 96 poäng på 38 matcher, tyvärr lyckades Santiago Bernabeu klubben inte slå de nuvarande serieledarna, Barcelona.

Kommentarer

Henrik

2011-03-01 - 21:28:48
ja varför inte bli välkommnad, du e fett saknad ska du veta.. :(

Tobbe

2011-03-01 - 22:15:03
Pellegrini är en fin man. Man ska visa honom respekt på torsdag

Mr.Fred

2011-03-01 - 22:43:46
Zu wilkommen =D

Skriv en kommentar