Real Madrids Cristiano Ronaldo och Fernando Gago är skadade


Real Madrids Cristiano Ronaldo är tillsammans med argentinaren Fernando Gago skadade, och kommer vara borta i ett antal dagar.
Cristiano Ronaldo & Fernando Gago

De spanska giganterna Real Madrid fick in oroande nyheter efter gårdagens match mot Malaga. Den portugisiska superstjärnan Cristiano Ronaldo är skadad, vilket var något som man förväntade sig när man såg spelaren lämna planen efter 77 minuters spel.

Ronaldo gjorde ett hattrick under gårdagens match, men efter att ha gjort sitt tredje mål, signerade han direkt till bänken att han var tvungen att lämna planen.

"Jag gjorde illa mig själv när jag gjorde mitt tredje mål. Jag ville inte riskera något med alla viktiga matcher på väg, så jag lämnade planen. Dock verkan inte skadan vara så seriös" sa Ronaldo till Marca.

"Vi höll på att vinna matchen och det fanns inget behov för mig att ta några risker. Det är därför jag lämnade planen. Men jag tror inte att jag kommer att kunna spela mot Racing Santander på söndag."

Idag på morgonen fick man reda på att Ronaldo behöver vila i 10 till 15 dagar, vilket betyder att det finns en chans för anfallaren att missa den viktiga Champions League matchen mot Lyon den 16 mars.

Även mittfältaren Fernando Gago är skadad. Den argentinska spelaren undersöktes på sjukhuset Sanitas La Moraleja, efter att han var tvungen att lämna morgonens träningspass. Den skadade spelaren kommer att vara borta i tre veckor.

Kommentarer

Itian

2011-03-04 - 21:00:58
Ronaldo kan träna higuains kropp lite i gymmet nu haha :P

Cristianoronaldoseven.blogg.se

2011-03-04 - 21:30:31
Detta är ett rent helvete. Skadorna har följt oss i snart 10 år! Och att Cristiano Ronaldo har gjort 43% av alla målen i Real Madrid denna säsong gör verkligen INTE saken bättre.

Vi får vänta och se.

HalaMadrid

2011-03-04 - 21:56:41
Stackars Gago.. Skadad 90% utav säsongen.. :/

SafariCR

2011-03-04 - 22:14:21
ronaldo har varit skadad/sjuk innan och har gjort otroliga framsteg att komma tillbaka redan efter någon/några dagar(1-3 dagar) skulle inte bli förvånad om han ändå spelar söndagens match. cl kommer han definitivt inte missa. 10-15 dagar är läkarnas ordination( 80%vila 20%träning) ronaldo kör 99% träning så han kan komma tillbaka snabbt. älskar verkligen hans sätt att gå in för fotbollen o ge allt

DG

2011-03-05 - 00:22:11
Ronaldo har världens bästa läkekött. Kolla NE så ser ni att jag inte ljuger ;)

Annars kan jag inte annat än hålla med ovanstående!

tom

2011-03-05 - 10:16:49
stackars ronaldo och gago

vist

Valon

2011-03-05 - 10:27:22
Fan om inte han är tillbaka till Lyon matchen. Ska åka dit så hoppas för klubben och supporternas skull att han är tillbaka!! Hala Madrid<3

Skriv en kommentar