Jose Mourinho: "Rekord betyder inget för mig, utan jag är intresserad av poäng"


Jose Mourinho är inte intresserad av att göra hemmarekord. Det enda portugisen är intresserad av är att få poäng av matcherna hans lag spelare och därmed vinna titlar.
Jose Mourinho

Real Madrid
s portugisiska tränare Jose Mourinho insisterar på att han inte tänker på sitt otroliga hemmarekord. Den senaste gången som The Special One blev besegrad framför sina egna fans, var när Porto blev besegrade av Beira Mar den 23 februari år 2002.

Mourinho har sedan dess spelat 148 obesegrade matcher på hemmaplan med Porto, Chelsea, Inter och Real Madrid. Dock säger "Mou" att han inte är intresserad av att göra rekord, utan hans enda fokus är att vinna troféer.

"Rekord som detta betyder inget för mig, det är poäng som jag verkligen är intresserad av" sa Mourinho. "Under årens lopp har jag inte gjort något för att försvara detta rekord."

"Vid ett flertal tillfällen har jag hamnat i situationer där mina lag har spelat oavgjorda matcher, och jag var tvungen att ta risker i dessa matcher. Det har aldrig slagit mig att taktiskt skydda detta rekord. Jag har tagit risker för att vinna matcher, eftersom tre poäng är mycket bättre än ett."

"Det är poäng som vinner priser, inte hemma rekord. Det är bättre att vinna fem matcher och förlora en, än att ha sex oavgjorda matcher."

Skriv en kommentar