Di Stefano: "Jag vill att Mou ska lyckas och jag är säker på att han kommer att vinna fler titlar"


När Alfredo Di Stefano pratade med den spanska median, sa han att han hoppas att den portugisiska tränaren Jose Mourinho kommer att stanna i Real Madrid.
Alfredo Di Stefano & Jose Mourinho

Real Madrid
legenden Alfredo Di Stefano tycker att Jose Mourinho bör stanna i klubben trots att portugisen inte vann La Liga titeln denna säsong.

Den spanska huvudstadsklubben såg rivalerna Barcelona vinna ligan ännu en gång i onsdags, men Los Blancos vann åtminstone Copa del Rey titeln i år.

Mourinho har inte haft en bra första säsong med Real Madrid, och blivit kritiserad för sin spelstil av många. Di Stefano däremot är fast besluten vid sin åsikt att behålla Mourinho.

"Jag är inte den som fattar beslut, men direktörerna vet vad de gör. Jag tycker att Mourinho bör stanna, han gör ett väldigt bra jobb. Vi har fått kämpa ända till slutet" sa Di Stefano till den spanska sporttidningen Marca.

"Jag anser inte att denna säsong har varit misslyckad. Vi vann en titel, hade en väldigt bra ligakampanj och gjorde bra ifrån oss i Europa. Vi har varit en utav de bästa och man kan inte alltid vinna."

"Jag vill att Mou ska lyckas och jag är säker på att han kommer att vinna fler titlar. Alla som har något med Madrid att göra vill vinna troféer och jag tror att han kommer att uppnå det."

Di Stefano pratade inte endast om Real Madrid och Jose Mourinho, utan även om rivalerna, och sa: "Jag tycker att Barcelona och Messi förtjänade det de har uppnått."

Kommentarer

madriiista4life

2011-05-15 - 00:31:53
lite mer klass på den här goa gubben istället för cryuf som bara ska kritisera och "psyka"..

Skriv en kommentar