Hamit Altintop: "Real Madrid är en dröm eftersom det är den högsta klubben som finns"


Bayern Münchens mittfältare säger att det skulle vara en dröm om han flyttade till Santiago Bernabeu klubben Real Madrid i sommar.
Hamit Altintop

Bayern München
s mittfältare Hamit Altintop har sagt att en sommarflytt till Real Madrid skulle vara en dröm, men han sa även att han inte hade undertecknat ett kontrakt med den spanska huvudstadsklubben ännu.

Den turkiska spelarens kontrakt löper ut i slutet av säsongen, och han har redan avslöjat sin önskan att lämna den tyska klubben.

Man förväntade sig att Altintop skulle spela för ett turkiskt lag tills Real Madrid deklarerade sitt intresse. Samtidigt har Altintop bekräftat att han definitivt kommer att lämna Tyskland och ser fram emot möjligheten att spela för Jose Mourinho.

"Madrid är en dröm eftersom det är den högsta klubben som finns, men jag har ännu inte signerat något. Spekulationen är där, men jag har inget kontrakt med Real Madrid" sa spelaren till Marca.

"Min framtid är inte i Tyskland och jag hoppas att ett beslut angående min framtid fattas nästa vecka. Bayern har behandlat mig mycket bra under dessa fyra år. Jag har känt mig älskad och kommer alltid att bära på denna kärlek i mitt hjärta."

"Jag blev igonerarad i en lång tid, till och med när Robben var skadad. Jag slutade med att vara väldigt besviken på honom (Louis van Gaal, Bayern Münchens tränare) eftersom han behandlade mig dåligt."

Kommentarer

Carl

2011-05-15 - 11:13:41
Den högsta klubben?



Största hade nog varit ett bättre ordval!!

Skriv en kommentar