Iker Casillas: "David de Gea kommer att kämpa för min plats snart"


Real Madrids lagkapten och målvakt Iker Casillas har sagt att han är säker på att De Gea kommer att ha en bra tid i Manchester United, och att han kommer att ersätta honom i det spanska landslaget.
Iker Casillas & David de Gea

Real Madrid
s spanska lagkapten Iker Casillas är övertygad om att David De Gea kommer att ha en bra tid i Manchester United.

Den spanska målvakten som vann både EM 2008 och VM 2010, har insisterat på att Atletico Madrids målvakt De Gea kommer att någon dag ersätta honom i landslaget.

"Han kommer kämpa för min plats snart. Han är en bra målvakt. Vi måste ta hand om honom eftersom han är framtiden. Han är 20 år, och han kommer att pensionera oss alla. Jag hoppas att han gör stora saker för sin klubb och för det spanska landslaget."

Den 30-årige Casillas debuterade för Los Blancos när han var endast 18 år gammal och har varit en regelbunden startare för den spanska huvudstadsklubben sedan dess.

De Gea, som kommer att flytta till United för 18,3 miljoner pund, debuterade för Atletico Madrids A-lag när han var 18 år och har varit klubbens förstahandsmålvakt under de senaste 18 månaderna.

"Han kommer att lära sig mycket på grund av att han startade (sin karriär) så tidigt. Jag hade det lika bra. Atletico Madrids folk måste vara så stolta över att en så bra målvakt har kommit ut från deras akademi."

"Alla har sett vad han har gjort och hyllat hans prestationer. Att se honom påminner mig en hel del om när jag startade för 12 år sedan. Vi måste se efter honom. Han har en lång väg framför sig och när han minst anar det kommer han att inkallas till landslaget."

"Jag har inte helt plötsligt upptäckt De Gea nu när alla har sett vad han kan göra. Han är en bra professionell spelare och en bra person, och enligt mig är det väldigt viktigt."

Kommentarer

Anonym

2011-05-26 - 18:02:19
säg inte så !

du ska stanna här tills du blir 60 ! :(

ramos

2011-05-26 - 20:46:31
ingen kan ta din plats iker.... dagen du dlutar är jag inget madridfan längre

Anonym

2011-06-07 - 13:55:21
Det kan aldrig komma en likadan målvakt som Iker och INGEN kommer någonsin kunna ta hans plats!! Han är den bästa målvakten genom tiderna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skriv en kommentar