Iker Casillas: "Jag gratulerar Barcelona å mina och Real Madrids vägnar"


Iker Casillas säger att både han och Real Madrid gratulerar Barcelona för ligatiteln, som katalanerna vann i onsdags.
Iker Casillas (och Lionel Messi)

Real Madrid
s spanska målvakt Iker Casillas har hyllat sina rivaler Barcelona efter att de katalanska giganterna blev La Liga mästare tidigare i veckan.

Rivaliteten mellan Real Madrid och Barcelona har varit vild under den senaste tiden. De två lagen möttes fyra gånger på en månad, vilket är förmodligen orsaken till att det varit det har varit otrevliga händelser. Men trots allt som har hänt, tycker Casillas att Barcelona förtjänade sin ligatitel.

"Jag måste gratulera Barca. Att vinna titlar är väldigt svårt och man måste vara bra. Jag gratulerar dem å mina och Real Madrids vägnar. Det finns inget behov av kontroverser. De var vänliga när vi vann cupen och nu gör vi samma sak" sa Casillas till den spanska median.

"Jag är glad för vännerna jag har där. Jag kommer överens med alla Barcelona spelarna jag känner. Jag förstår att det fanns kontroverser efter de fyra Clasicos men allt kommer att glömmas i god tid."

Kommentarer

Anonym

2011-05-13 - 17:45:13
casillas en av dem största kaptener någonsin! grattis till er titel också. grattis till ronaldo som kommer vinna guld skon. /barca fan

ramos

2011-05-13 - 20:06:40
du över mig hur kan du vara så harmlös mot real madrid när du är ett barca fan

hala real

2011-05-13 - 22:05:50
men låt mäniskor tycka vad dem vill

Anonym

2011-05-14 - 02:02:15
för att jag är ingen hatare som du ramos 24/7. Om motståndaren visar respekt då förtjänar han respekt tillbaka inte sant?

pipita

2011-05-14 - 10:55:58
är det bara jag som undrar om bollen gick in (i bilden) ? ;)

ramos

2011-05-14 - 11:56:47
har jag sagt att jag är en hatare jvla idiot. sa bara hur du kunde vara så harmlös när real och barca är ärkefiender nu fattar du vad jag menar cp-barn

Anonym

2011-05-14 - 16:05:44
ja men enkelt. Jag bor i Sverige och ägnar inte min tid åt kataloniens och spaniens historia så varför ska jag vara grym mot real madrid för att jag favoriserar FC barcelona? Allvarlig talat ja dom är ärke RIVALER men det betyder inte att jag ska börja hata madrid för att ja håller på barca inte sant? Det är trotts allt fotboll vi snackar om och inget annat. Vad som förgår sig i Spanien har vi ingenting med att göra heller och lägg inte mer energi på det för du bor i Sverige och tjänar ingenting utav det.



Casillas är en spelare med respekt som gratulerar sina konkurrenter när de vinner. Likaså är jag en barca supporter som kommer in i detta forum och gratulerar er för titel i år.

Anonym

2011-05-14 - 16:06:50
respekt ska visas när det förtjänas

Ramos

2011-05-14 - 17:38:39
Jag respektera att du också gratulerar oss för vinsten men nästa gång jag eller någon annan frågar dig en sak svara med respekt hala Madrid

Skriv en kommentar