Karim Benzema: "Jag tror inte att Real Madrid kommer att sälja mig i sommar"


Den förra Lyon stjärnan, Karim Benzema, säger att han är säker på att den spanska huvudstadsklubben inte kommer att sälja honom om någon månad.
Karim Benzema

Den franska anfallaren Karim Benzema har sagt att han inte tror att den spanska klubben Real Madrid är ute efter att sälja honom i sommar.

Den franska målgöraren har ständigt kopplats med en flytt från Santiago Bernabeu klubben trots att han har hittat målet många gånger under den första delen av säsongen. Klubbar som Arsenal och Juventus har kopplats med spelaren, men nu hävdar 23-åringen att klubben inte är intresserade av att sälja honom.

"Jag tror inte att Real Madrid kommer att sälja mig i sommar. Jose Mourinho har förtroende för mig och han vill ha kvar mig" sa Benzema till den spanska sporttidningen Marca. "Ni kommer att se den riktiga Benzema igen nästa säsong."

Sedan fortsatte den förra Lyon spelaren att prata om de senaste ryktena som säger att Los Blancos är intresserade av att signera Atletico Madrids Sergio Agüero.

"Agüero har definitivt kvalitén som krävs för att spela för Real Madrid."

Kommentarer

Hala Madrid!

2011-05-27 - 16:53:41
Tjena! Tänkte bara fråga vad du själv tror om vilken eller vilka spelare som kommer att lämna Real Madrid under sommarn? Och vilka fler spelare tror du skriver på för Real Madrid?



Tänkte även fråga om vad du tror om de spekulationer som varit kring "Mou" och Ronaldo. Tror du att Real väljer att sälja Ronaldo?



P.s Gillar bloggen enormt !!

Skriv en kommentar