Karim Benzema känner sig hedrad över Arsene Wengers intresse för honom


Den förra Lyon spelaren, Karim Benzema, säger att han känner sig hedrad över Arsene Wengers intresse för honom.
Karim Benzema & Arsene Wenger

Real Madrid
s franska anfallare Karim Benzema har avslöjat att han känner sig hedrar över intresset från Arsenals tränare Arsene Wenger, men han sa att han vill fortsätta spela för Santiago Bernabeu klubben nästa säsong.

"Det är en ära för mig att en sådan stor klubb samt stora tränare är intresserade av mig" sa Benzema till The Daily Mirror. "Det visar att min nivå som en fotbollsspelare har ökat."

"Men jag har pratat ansikte mot ansikte med Jose Mourinho och jag tror inte att han vill sälja mig i sommar. Jag var inte jämn i mitt spel förra säsongen, men förhoppningsvis kommer detta att ändras nu."

"Jag vill visa min nivå för tränaren - jag vill visa folk den bästa versionen av Benzema denna säsong. Jag är inte orolig, inte ens om Real Madrid accepterar en affär med andra klubbar för en ny anfallare. Detta kommer endast att inspirera mig."

Skriv en kommentar