Khedira: "Jag är övertygad om att jag kommer att vara en regelbunden startare nästa säsong"


Real Madrids skadade mittfältare Sami Khedira säger att han inte är orolig över att se Nuri Sahin ta hans plats i startelvan.
Sami Khedira

Real Madrid
s tyska mittfältare Sami Khedira ser fram emot nästa säsong och insisterar på att han inte fruktar att bli fråntagen sin position i startelvan nu när Nuri Sahin har anlänt till klubben.

Den tyska spelaren pratade om hur hans första år i Real Madrid har varit, samt att han hyllade Sahins ankomst, och sa: "Det är normalt att en tränare inte planerar att använda endast en spelare i varje position för 60 matcher på en säsong. Jag fruktar ingen konkurrens och jag är glad över Nuris ankomst. Nu när jag lär känna honom, ser jag att han är en bra kille och en super fotbollsspelare."

"För Real Madrid är det bra om kvalité tilläggs. Vi vill vinna troféer, men vi behöver kvalité och ingen inlaga. Men jag är övertygad om att jag kommer att vara en regelbunden startare nästa säsong" sa han till DFB.de.

"Real Madrid är en klubb som är ute efter maximal framgång: ligan, cupen, Champions League.. Vi har förlorat La Liga och Champions League. Dessa var inte endast klubbens mål, utan även mina. Därför kan man teoretiskt kalla det för ett misslyckande."

"Men du måste se den stora bilden: Barcelona har ett väl anpassat lag som har jobbat tillsammans i sex eller sju år. Vi har ett nytt lag, en ny tränare, en ny filosofi. Vi har inte nått våra högsta mål, men för att vara vårt första år spelade vi hyggligt bra."

Skriv en kommentar