Manchester Uniteds Rio Ferndinand: "Jag skulle välja Cristiano Ronaldo före Lionel Messi"


Den engelska mittbacken Rio Ferdinand, anser att målgöraren Cristiano Ronaldo är bättre än Barcelonas anfallare Lionel Messi.
Cristiano Ronaldo, Rio Ferdinand & Lionel Messi

Manchester United
s försvarare Rio Ferdinand har insisterar på att Barcelonas superstjärna Lionel Messi är inte världens bästa spelare.

Ferdinand satt tillsammans med Manchester United truppen förra veckan och såg reprisen på Champions League finalen 2009 mot Barca, då engelsmännen förlorade med 2-0. Det var samma år som Cristiano Ronaldo lämnade Old Trafford för Real Madrid.

"Det finns inga ord som kan beskriva den lilla rackaren" sa Ferdinand till The Sun. "Hans målrekord denna säsong är fenomenal. Han har gjort mer än 50 - och Rooney är precis bakom honom."

"Om man tittar på statistiken, är Messi världens bästa spelare. Men jag skulle fortfarande välja Ronaldo i mitt lag före Messi. Det är förmodligen på grund av att jag har spelat med honom tidigare och jag tror att han passar i den engelska fotbollen bättre."

"Messi är dock en bra spelare, och han gör vissa fantastiska saker. Men jag tror att vi kan hantera honom och jag är säker på att vi kan vinna den (Champions League titeln). Denna gång är jag fast besluten vid att njuta av min semester och det kommer endast hända om jag håller i den där trofén ännu en gång."

Kommentarer

Ferdinand <3333

2011-05-27 - 18:09:45
Hahaha va skön du eee !!! Messi behöver mer kritik än så ? för han snackar mkt före matchen i aftonbladet sår det att messi säger : vi vinner enkelt ! ojj juste glömde att ni kommer vara 15 mot 11 (4 domare ! )

Skriv en kommentar