Mesut Özil: "Nästa säsong kommer vi vara starkare än Barcelona"


Den unga tyska Real Madrid spelaren Mesut Özil säger att han är säker på att Los Blancos kommer att vara starkare än Blaugrana nästa säsong.
Mesut Özil

Den tyska mittfältaren Mesut Özil har hävdat att Real Madrid kommer att vara starkare än Barcelona nästa säsong. Den spanska huvudstadsklubben avslutade säsongen med fyra poäng mindre än katalanerna i La Liga, och blev också eliminerade ur Champions League av sina rivaler.

När Özil pratade med Marca, hävdade playmakern att Madrid har kapaciteten att slå Barcelona nästa år, och sa: "Barcelona har spelat tillsammans i flera år, men nästa säsong kommer vi att vara starkare än dem. Jag är säker på att vi kommer att vinna mer än en titel."

22-åringen, som flyttade från Werder Bremen till Real Madrid 2010, är nöjd med sitt liv i Spanien och hyllade tränaren Jose Mourinho för sin roll att hjälpa honom att göra så många assist.

"Vid inget tillfälle har jag ångrat mitt beslut, jag uppskattar verkligen mitt deltagande för denna klubb" fortsatte Özil. "Han (Mourinho) är någon som pratar mycket med sina spelare, särskilt de unga. Han är inte endast en tränare, utan även en vän."

Kommentarer

Saman

2011-05-24 - 18:33:50
klart ni kommer vara bätre än det laget som filmar mest

Anonym

2011-05-25 - 20:25:22
uglan har talat

jelal

2011-05-25 - 21:43:06
sant realmadrid kommer att äga barcelona

Madrid 4ever

2011-06-08 - 15:20:57
bajselona kommer inte att ha en chans

sahra

2011-08-19 - 19:11:53
ja!... jag tror på dej özil du är värdens bästa spelare :-):love:

Skriv en kommentar