Nuri Sahin: "Real Madrid är världens bästa klubb & Pengarna var inte anledningen till min flytt"


Nuri Sahin, den nya Real Madrid spelaren, säger att han inte valde Real Madrid för pengarna - utan eftersom Real Madrid är världens bästa klubb.
Nuri Sahin

Den nya Real Madrid signeringen Nuri Sahin förklarade att pengarna inte var anledningen till att han valde att spela för de spanska giganterna när han lämnade de tyska mästarna Borussia Dortmund.

Den 22-årige spelaren meddelade sitt beslut att lämna BVB i måndags, och senare under dagens bekräftade Real Madrid att man hade kommit överens om ett avtal i sin officiella hemsida.

"Pengarna var inte anledningen till min flytt. Så länge jag är frisk, får jag mycket" sa Sahin till Dortmunds officiella hemsida. "Real Madrid är världens bästa klubb. Jag är stolt över att ta detta steg. Det är den högsta platån man kan nå som en fotbollsspelare, och detta är chansen för en världskarriär som jag hoppades på. Endast på grund av detta kommer jag att lämna Dortmund."

"Laget (Borussia Dortmund) finns i mitt hjärta. De tre sista åren var härliga i denna trupp, där alla gav allting för varandra."

"Jag är en spelare som har potential att lysa i Real Madrid. Jag signerade ett sexårskontrakt här. Det var ett svårt beslut, eftersom jag är en Borussian och älskar Dortmund och klubben - och kommer alltid att vara en Borussian. Det gjorde mig väldigt stolt, att jag fick leda detta lag som kapten till stadion. Jag vill tacka alla som stöttade mig på vägen."

"Det svåraste var att meddela mitt beslut. Jag kommer att sakna Jurgen Klopp. Jag har bjudit in hela laget, tränaren, personalen, plus Mr. Watze och Mr. Rauball till nästa Clasico."

Kommentarer

Anonym

2011-05-09 - 21:16:26
Nu blir det väl så att gago granero och canales drar. kanske lass också

Ludvig

2011-05-09 - 21:17:55
Spelar real Madrid på tisdag

Mr.Fred

2011-05-09 - 22:15:46
Älskar dig redan grabben =D

Anonym

2011-05-09 - 23:49:03
svar till ludvig , ja mot Getafe ( Getafe team dubai)

Ludvig

2011-05-10 - 06:59:32
Ok

ska nuri spela mot getafe

2011-05-10 - 14:06:12
ska nuri spela mot getafe?

julaeae

2011-05-10 - 15:28:07
Hoppas han lyckas i madrid!

cristiano dos santos

2011-07-27 - 13:28:25
Jag tycker att dem ska låta Ronaldo vila lite vad tycker du MR:FRED

Skriv en kommentar