Pepe: "Jag stöttar definitivt Manchester United i Champions League finalen"


Den portugisiska försvararen Pepe säger att han hoppas att den engelska klubben Manchester United besegrar Barcelona i UEFA Champions League finalen, som kommer att spelas nästa vecka.
Pepe & Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s portugisiska Pepe var spelaren som satte Lionel Messi på plats när backen hindrade argentinaren Lionel Messi att göra mål. Men mittbacken tycker inte att han förtjänar all kredit som han har fått.

Pepe har blivit stämplad som "Anti Messi" av Madridistas för sin roll på El Clasico matcherna. Anfallarens talang syntes endast då 28-åringen blev utvisad på Santiago Bernabeu stadion, vilket gav Messi chansen att lysa.

"Jag spelade inte för att få ett smeknamn. Att stoppa Messi var resultatet från ett bra lagarbete. Vi alla spelade vår del för att sätta Barcelona på plats" sa Pepe till AS.

"Men det är ju sant att Messi inte gjorde så mycket när jag var på planen. Jag är nöjd med det eftersom det var ett tecken på att jag gjorde ett bra arbete."

När Pepe senare fick frågan om vilket lag han hejar på i CL finalen, sa han: "Jag stöttar definitivt Manchester i finalen. Några av mina vänner spelar där, som Anderson och Luis Nani."

Kommentarer

Ronaldo<3

2011-05-18 - 22:31:18
Fyller inte Carvalho år idag?

Anonym

2011-05-19 - 02:24:32
det är messi som som har vunnit la liga och ska spela i final snart pepe.

Skriv en kommentar