Valencias Vicente: "Real Madrid har försökt signera mig två gånger"


Den 29-årige spanjoren Vicente säger att Real Madrid lade ett bud på 36 miljoner euro för att underteckna honom från Valencia för några år sedan.
Vicente Rodriquez

Valencia
s ytter Vicente har avslöjat att de spanska giganterna Real Madrid försökte underteckna honom två gånger i det förflutna.

Huvudstadsklubben försökte signera spelaren när han var 16 och hade ett kontrakt med Levante, och några år senare försökte Los Blancos ännu en gång underteckna spelaren från sin nuvarande klubb.

"De har försökt signera mig två gånger. Den första gången var när jag var endast 16 år. Den andra gången var efter att vi hade precis vunnit La Liga och UEFA Cupen med Valencia" sa Vicente till Cadena Ser.

"Jag spelade i EM 2004 i Portugal med mitt landslag när Florentino Perez sa till mig att han ville signera mig. Han övertygade inte mig eftersom jag endast ville förnya mitt kontrakt med Valencia."

"Real Madrid lade ett bud på 36 miljoner euro för mig, men Valencia avvisade budet. Det var slutet på mina kopplingar med Madrid."

Skriv en kommentar