Bernd Schneider: "Personligen tycker jag att Götze är bättre än Özil"


Trots alla hyllningar som Mesut Özil har fått för sin otroliga spelstil, anser legenden Bernd Schneider att tyskens landsman, Mario Götze, är bättre.
Mario Götze & Mesut Özil

Den förra Bayer Leverkusen mittfältaren, Bernd Schneider, tycker att Borussia Dortmunds stjärna Mario Götze är bättre än Real Madrids playmaker Mesut Özil.

De två mittfältarna har ofta jämförts med varandra och enligt den 37-årige tysken, är Götze mångsidigare och när det gäller tekniken har han ett litet försprång.

"Personligen tycker jag att Götze är bättre" sa Schneider till Bild. "Pojken är mer mångsidig. Han är kanske också lite bättre med bollen än Mesut".

Kommentarer

HalaÖzil <3

2011-11-15 - 15:57:02
i dina drömmar! :mad:

visst götze är väldigt bra för att vara så ung men han är inte på samma nivå som özil! :love::love:

HalaÖzil! <3:thumbup::thumbup::thumbup:

HalaMadridLoveÖzil

2011-11-15 - 16:33:10
Ska du säga!! Özil är mycket bättre än han! Jag håller med HalaÖzil<3!!!



Experten(1)

2011-11-15 - 17:37:11
TJAAaa lika bra!!!

..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Men bara när Özil spelade i werderbremen:)

Nu är Özil en spelare i Inestas klass flytten till Madrid har gjort honom till en av dem bästa mittfältarna och Özil har mer att ge.

Om Götze går till Realmadrid kommer han kunna bli en super spelare, Götze är mer av en målskytt men Özil fixar passningspelet gör många assists båda är bra på sitt sätt :) hoppas vi värvar Götze,Wilshere och Hazard men vi behöver en anfallare !!

Dem 5 spelarna som real äre ute efter är spelare som vi borde värva men en anfallare borde vi värva!

Raul

2011-11-15 - 21:35:56
Experten du glömde 1 .

Raul

2011-11-15 - 21:39:28
Nu när jag läste det Experten skrev så måste jag tuvär säga att jag inte håller med dig,



Blir ni aldrig nöjda seriöst vi har ligans bästa anfallare, vi har gjort mest mål vi ligger etta o endå så blir ni inte nöjda seriöst :/ köp ingen sälj ingen laget är perfekt som det är vi behöver inte köpa spelare 24/7 låt spelarna spela tillsammans så blir dom 1000 ggr bättre än vad dom är nu ! och då säger jag bara CL, Copa del rey och La Liga ! TRUST ME !!!

Shain

2011-11-16 - 01:32:25
Håller med Raul som vanligt... Man märker direkt en madridsta... Låt spelarna lära känna varandra så kan Barca gå kamma sig... Med dom ungdom spelare som vi har och mou som vår tränare, ja resten kan ni lista ut:cool:

real fans mitt hjärta

2011-11-17 - 19:20:20
jaaaaa jag håller med er rual och... låt de känna varandra så ska de riva sönder barca

Skriv en kommentar