Cristiano Ronaldo har officiellt presenterats med Guldskon


Den förra Manchester United stjärnan, Cristiano Ronaldo, utdelades the Golden Shoe priset för att ha gjort flest mål i den spanska La Liga.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s superstjärna Cristiano Ronaldo har officiellt presenterats med det europeiska Guldskon priset för att ha avslutat säsongen 2010/2011 som skyttekung.

Den portugisiska anfallaren nådde denna prestigefyllda äran genom att göra 40 mål i La Liga förra säsongen - och därmed slog han ett nytt rekord.

Ronaldo, som fick priset i Madrids Intercontinental Hotel av legenden Eusebio och Real Madrids hedersordförande Alfredo Di Stefano, sa att han skulle bli gladare om hans lag vann de största titlarna istället för att fortsätta vinna individuella utmärkelser.

"Jag skulle byta detta pris mot Champions League eller La Liga. Man kan endast vinna individuella priser om laget hjälper dig" sa Ronaldo.

"Jag skulle vilja vinna något större på en kollektiv nivå. Jag tänker inte på att bryta rekord, utan jag tänker på Real Madrid. Jag tror att vårt lag är mognare och har mer förtroende, och vi alla måste tänka på samma sätt för att nå ett viktigt mål".

Kommentarer

HalaMadridForever

2011-11-05 - 16:42:29
Bra sakt Ronaldo!!! :love::love::love:



Hala Madrid!!! :love::love:

Anonym

2011-11-05 - 19:43:57
hur mycket väger guldet

Skriv en kommentar