Gonzalo Higuain: "Händelsen skedde jättefort, men bollen träffade mitt bröst"


Den argentinska målgöraren Gonzalo Higuain säger kände bollen träffa hans bröst, och inte hans hand/arm.
Gonzalo Higuain

Real Madrid
s anfallare Gonzalo Higuain har insisterat på att han inte rörde bollen med handen när han blockerade ett skott i straffområdet i de sista minuterna av 3-2 vinsten mot Valencia.

Motståndarnas spelare omgav domaren Teixeira Vitienes efter händelsen och krävde en straff, som skulle ge dem en chans att få ett oavgjort resultat. Men Higuain säger att han är oskyldig till något "brott" och att matchens domare fattade det rätta beslutet.

"Händelsen skedde jättefort, men bollen träffade mitt bröst" sa Higuain efter matchen. "Och när man blir träffad i revbenet är det ingen straff".

"Folk såg det på TV och sa till mig att det inte var någon straff. Dock tycker jag att Valencias protester var normala eftersom vi skulle göra samma sak".

"Matchen var jättesvår och det var viktigt att vinna. Vinsten visar att vi är en fantastisk grupp av spelare. Ett lag förlitar sig inte på en spelare, utan på själva laget. Tränaren bestämmer vem som startar en match".

Kommentarer

HalaMadrid

2011-11-20 - 13:54:32
Jag håller med dig Higuain!! Kan inte fatta att människor kan se att det är straff när det kommer på bröstet!! Man ser ju att du tar upp dina armar för att kunna få bollen på bröstet och då kommer bollen på din bröst men den kommer inte till dina armar. Du tar ju bara upp dina armar för att kunna få bollen på din bröst så att du inte ska kunna få bollen på dina armar!!!

Experten(1)

2011-11-20 - 20:39:44
Domaren har talat ut!!!!

: Det var svårt att avgöra i o med att Higuain låg så att Linjedomaren inte såg och för mig så stog en av Valencia spelarna i vägen vilket gjorde det omöjligt för oss.

I detta skede då det står 3-2 är besluten avgörande oc i omed att vi inte såg något vågade vi inte blåsa.

Idag när jag kollade reprisen så blev jag nöjd med domslutet då domarteamet kollade igenom och beslöt sig att den tog mer mot bröstet äch det var därför den fick just den riktningen och som jag ser det är armen böjd uppåt turligt men skickligt.

!! OBS detta var skrivet på spanska så jag använde google translate vissa ord kan vara lite knasiga.

:-d:-d

Skriv en kommentar