Iker Casillas: "Detta är en vinst som man kommer ihåg under hela säsongen"


Real Madrids målvakt Iker Casillas och försvarare Alvaro Arbeloa kommenterade gårdagens match mot Valencia.
Iker Casillas

Lagkaptenen Iker Casillas och högerbacken Alvaro Arbeloa tyckte båda två att Real Madrids vinst mot Valencia igår var mycket svår.

Casillas:

"Vi led en aning. Vi har nyligen återvänt från våra landslag och det tar ut sin rätt så småningom. Vi mötte ett Valencia lag som spelar bra på planen och som är starka på hemmaplan. De hade publikens stöd och gjorde allting svårt för oss. Det var en fin och svårförtjänt vinst för vår del".

"Valencia slog tillbaka med Soldados mål. Det som Higuain gjorde i slutet var rent. Jag såg bollen slå hans bröst. Jag är inte van vid att släppa in mål och jag gillar det inte, men detta är en vinst som man kommer ihåg under hela säsongen".

Arbeloa:

"Det var en komplicerad bortamatch eftersom vi var trötta efter våra landslagsmatcher, men vi klarade oss. Mourinho sa till oss att han inte använde tre centralmittfältare för att försvara, utan för att hålla ett större bollinnehav".

"Jag var tvungen att be om att bli ersatt eftersom jag insåg att jag inte skulle kunna spela hela matchen. Det var en mycket spänd match eftersom Valencia gjorde sitt bästa; det var som det var deras livs spel".

Skriv en kommentar