Karim Benzema vill möta Barcelona snarast: "Vi är redo att anta utmaningen"


Den franska målgöraren Karim Benzema skulle vilja möta Barcelona nu eftersom han anser att både han och Real Madrid är redo att möta katalanerna.
Karim Benzema

Real Madrid
s franska anfallare Karim Benzema tror att den spanska huvudstadsklubben har en perfekt form för nästa månads El Clasico mot rivalerna Barcelona.

Den 23-årige spelaren gjorde sin del i 4-1 vinsten mot stadsrivalerna Atletico Madrid i helgen, och efter Barcelonas förlust mot Getafe ligger Real Madrid på första plats - med sex poängs fördel.

Innan Los Blancos kommer att möta Barca på Santiago Bernabeu den 10 december måste de först möta Sporting Gijon, men Benzema medgav att han är redo att tänka på El Clasico redan nu.

"Vi har tid att tänka på Barca" sa Benzema till den spanska sporttidningen Marca. "Men innan dess har vi en annan svår match i Gijon. Dock är vi redo att anta utmaningen".

När den förra Lyon spelaren pratade om sin form, sa han: "Jag känner att jag har tränarens förtroende och jag försöker att svara på planen".

Kommentarer

ella

2011-11-29 - 00:42:32
kanske inte passar till inlägget, men vill bara berömma bloggägaren och killen som gjort hemsidan! sjukt bra jobb båda två :)

Jonny

2011-11-29 - 08:26:55


Kan bara instämma Ella. Mycket bra.



För att hålla mig till artikeln, Benzema är glödhet och jag skall erkänna att jag räknat ut honom duktigt fram till Januari ifjol. Men vilken upprättelse han har fått.

Cristiano Ronaldo

2011-11-29 - 14:37:52
ronaldo har vunnit priset som världens bästa idrottare

Ramos

2011-11-29 - 15:07:51
asso snälla svara på min fråga är det ngn som vet vilken tid som El classico spelas?????



svar skulle uppskattas snarast:D

RealMadriidCF.blogg.se

2011-11-29 - 15:09:52
Ramos, svar: El Clasico kommer att äga rum den 10 december klockan 22:00.

el pipita!

2011-11-29 - 17:01:13
på vilken kanal!? :question:

rma fans

2011-11-29 - 18:46:26
om nu undrar vilken knal så kan ni kolla så här:-d sportal.se sen matcher på tv där det står hala madrid tack ni som hejar laget ger styrke:thumbup:

rma fans

2011-11-29 - 18:48:44
menar knanl och tid tror jag att det är klockan 22-00

Skriv en kommentar