Mesut Özil: "Zidane säger hela tiden till mig att spela mitt egna spel, att göra min egna grej"


Den förra Werder Bremen spelare, Mesut Özil, har avslöjat att Zinedine Zidane beundrar hans spelstil.
Mesut Özil

Real Madrid
s playmaker Mesut Özil har avslöjat att klubbens sportdirektör, Zinedine Zidane, är en beundrare av mittfältarens kvalitéer och fransmannen brukar ofta säga till honom att 'bara spela sitt egna spel'.

"Jag pratar ofta med Zidane. Han säger till mig hela tiden: 'Mesut, du vet vad du kan göra. Gå ut på planen och spela ditt egna spel, gör din egen grej där ute" sa Özil till Kicker.

Den 23-årige tysken möter konkurrens från den brasilianska stjärnan Kaká, men Özil förblir oberörd av den nuvarande situationen.

"Kaká spelar bra för tillfället, så jag kan inte spela varenda match. Jose Mourinho har förklarat att den som gör ett bra jobb kommer att spela".

"Vi har många stora namn i laget och alla vill spela, och jag vill samma sak. Jag är jättelycklig över att vara en del av denna Madrid och jag vill stanna här i många år framöver".

Skriv en kommentar