Mourinho: "Ögonblicket jag måste välja mellan Higuain och Benzema kommer att komma"


Den förra Inter och Chelsea tränaren Jose Mourinho säger att han förr eller senare måste välja mellan Gonzalo Higuain och Karim Benzema.
Jose Mourinho (och Karim Benzema)

Real Madrid
s portugisiska tränare Jose Mourinho har deklarerat sin glädje över anfallarnas framgång, men samtidigt medgav han att han snart kommer att tvingas att välja mellan Gonzalo Higuain och Karim Benzema.

Los Blancos två toppanfallare har fått spela nästan lika mycket säsongen 2011/2012. Argentinaren Higuain har gjort 13 mål, medan fransmannen Benzema har hittat nätet 11 gånger.

"Med antalet konsekutiva matcher som vi har spelat, är det bra att ha dessa rotationer inom laget för att det är bra för både laget och spelarna. De två (anfallarna) är i toppform, de spelar bra" sa tränaren till reportrar i gårdagens presskonferens.

"Ögonblicket jag måste välja (mellan dem) kommer troligen att komma, och jag kommer att välja utan problem. Jag kommer tänka mycket, och med hänsyn till konsekvenserna. De kan spela tillsammans utan några problem... men i detta ögonblick spelar laget bra, de har hittat sin balans. Jag har pratat med båda två och båda förstår att de spelar för lagets bästa".

Sedan pratade Mourinho om kvällens match mot Lyon, och sa: "Det är normalt för Lyon att komma ut med aggressivitet och motivation. De har fyra poäng, bundna med Ajax, men om de slår det holländska laget och Dinamo kommer de att kvalificera sig med 10 poäng".

"Det är ingen liv eller död match för dem, men vare sig de behöver det eller inte, är det fortfarande en match mot Madrid som alltid motiverar. Det kommer att vara en tuff match".

Kommentarer

Anonym

2011-11-02 - 13:31:04
bloggägaren jag tycker att du borde skriva att chelsea vill ersätta drogba med higuain o att real vill gerard deulofeu

HalaMadrid

2011-11-02 - 13:32:05
Tyvärr så kommer han ju välja Karim..

real fans mitt hjärta

2011-11-02 - 13:32:09
jaaaaaaaaa jag hoppas att det blir tufft mach och o.b.s att real vinner :love: LOVE båda spelarena

Anonym

2011-11-02 - 13:40:55
du första: vart har du läst att real vill ha gerard? bara undrar:-d

Cristiano Ronaldo

2011-11-02 - 14:17:27
Idag vinner Real Madrid mot Lyon !!! Real Madrid äger!! Lycka till på matchen Real och C.Ronaldo :-d

Ramos

2011-11-02 - 16:52:17
jag skulle personligen alltid välja benzema före higuain för att tills higuain gör ett mål missar han 5 frilägen och han brukar nästan aldrg assistera till mål vilket benzema ständigt gör:-P

Skriv en kommentar