Neymar bekräftar: "Jag spenderade fem eller sex dagar i Madrid"


Den talangfulla tonåringen, Neymar, bekräftar de tidigare påståendena om att han kunde ha signerat för Real Madrid år 2006.
Neymar

Den brasilianska superstjärnan Neymar säger att han kunde ha spelat för Real Madrid för fem år sedan, och att i Barcelona är det fullt med "utomjordingar".

Världens mest jagade fotbollsspelare, Neymar, kommer att möta Barcelona nästa månad, då han kommer att spela med Santos i Klubb-VM.

"Barca är i en annan värld" deklarerade Neymar. "De är utomjordingar och om vi kan spela mot dem, kommer det att vara ett nöje och en enorm ära. Det skulle vara en drömfinal, men först måste vi tänka på den första matchen, den farligaste".

19-åringen, som signerade ett nytt kontrakt med Santos förra veckan, bekräftade att han tillbringade en kort tid i Real Madrid när han var 14 år.

"Jag spenderade fem eller sex dagar i Madrid. Det var en mycket berikande upplevelse. Jag tränade med barn i min ålder och jag gjorde några mål, men jag bestämde mig för att det inte var dags att lämna Brasilien".

Skriv en kommentar