Nuri Sahin: "Real Madrid har världens bästa spelare"


Den turkiska stjärnmittfältaren, Nuri Sahin, anser att hans nya klubb Real Madrid har världens bästa spelare.
Nuri Sahin

Real Madrid
s mittfältare Nuri Sahin tror att Los Blancos har världens bästa spelare och han har inget annat än positiva ord om sina lagkamrater.

Den 23-årige spelaren lämnade Borussia Dortmund för Real Madrid i sommarens transfermarknad, men han har endast spelat en match sedan han anlände till den spanska huvudstadsklubben på grund av en skada.

Dock har Sahin återhämtat sig och han ser fram emot att spela kvällens Champions League match mot Dinamo Zagreb på Santiago Bernabeu.

"Detta lag har världens bästa spelare. De alla är normala killar. Det kanske ser ut som om de kommer från en annan planet, men de alla har fötterna på marken" sa Sahin till Real Madrids officiella hemsida.

"Di Maria, till exempel, är otrolig. Xabi Alonso är världens bästa mittfältare. Tränaren bestämmer hur vi måste spela. Jag kan spela med eller utan Xabi".

"Jag känner ingen press. Jag är glad över att spela för denna klubb och på denna stora stadion. Jag har väntat alltför länge och nu är jag redo att vara en startspelare".

Kommentarer

NuriSahin<33333333

2011-11-22 - 18:11:47
:love::love::love::love:

Skriv en kommentar