Pauleta: "Jag råder Paris Saint-Germain att gå efter Cristiano Ronaldo"


Paris Saint-Germain legenden, Pauleta, har uppmuntrat sin förra klubb att signera Real Madrids superstjärna Cristiano Ronaldo.
Cristiano Ronaldo

Den förra Paris Saint-Germain anfallaren Pauleta har uppmanat de franska giganterna att försöka signera världens bästa spelare, och börja med Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo.

Parc des Princes klubben omhändertogs av the Qatari Investment Authority i somras, och sedan dess har de spenderat en stor summa pengar på att signera spelare som Javier Pastore, Jeremy Menez och Kevin Gameiro.

"Ankomsten av investerarna från Qatar är en bra sak. Alla är nöjda över att de är i PSG. De har pengarna för att signera de bästa spelarna i världen och jag råder dem att gå efter Cristiano Ronaldo" sa Pauleta till RMC.

"Jag är väldigt glad över att se Paris Saint-Germain toppa tabellen igen. Fansen förtjänar denna framgång. Ankomsten av konkurrenskraftiga människor som Leonardo är en bra sak för denna klubb".

Kommentarer

Raul

2011-11-14 - 17:11:36
Då går ja efter din mor hihihi xD

RM89

2011-11-14 - 19:11:21
Ge oss 3 miljarder kronor så är han eran spelare.

Varför så mycket pengar? Jo för att:



* Han värderas till MINST 1,5 miljarder kr.

* Han drar in mkt pengar till klubben (tröjor, reklam osv..).

* Han är världens bästa fotbollsspelare.



Jag vill att han stannar karriären ut i Real Madrid, men får man ett bud på runt 2,5 - 3 miljarder kr så blir det svårt att inte sälja sin bästa spelare.



Halá Madrid <3

Halá CR7 <3

Anonym

2011-11-14 - 20:18:18
:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Raul

2011-11-14 - 21:17:43
Om jag vil välja mellan att ha kvar Ronaldo elr jag vinner 5 miljarder skulle ha kvar ronaldo



Asså seriöst en sån spelare kan man inte sälja.. om real skulle få bud på ca 4 miljarder sälj inte..

Ronaldo drar in pengar o han gör så real vinner

Raul

2011-11-14 - 21:18:48
ops sry ska vara "Om jag fick" :D

Anonym

2011-11-19 - 15:29:59
:-P:-d:thumbup:http://bloggdesign.nu/smilys/set1/1/18.gif:question::love::love::thumbup:

Skriv en kommentar