Ronaldo: "Real är alltid favoriter att vinna CL, och det är möjligt för oss att vinna den"


Den portugisiska målgöraren, Cristiano Ronaldo, tror att Real Madrid har en ganska stor chans att vinna Champions League denna säsong.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s portugisiska superstjärna Cristiano Ronaldo tror att den spanska huvudstadsklubben kan vinna Champions League denna säsong.

Santiago Bernabeu klubben har fått 12 poäng från sina fyra matcher i den europeiska tävlingen, och det ser bra ut för Los Blancos i Champions League.

Ronaldo vet att det finns många klubbar som kan utgöra ett hot för Real Madrid, men säger att hans lag är väl utrustade för att ta hem Champions League trofén - en titel som de inte har vunnit sedan säsongen 2001/2002.

"I denna klubb har det alltid varit en stor press att vinna Champions League. Real är alltid favoriter att vinna trofén, men vi vet också att det är jättesvårt att få den. Men jag tror att det är möjligt för oss att vinna den" sa Ronaldo till Record.

"När det gäller våra motståndare är de alltid desamma: Chelsea, Barcelona, Manchester United, AC Milan, Inter och Bayern München".

Sedan hyllade portugisen sitt lag, och sa: "Detta är nog det bästa Madrid laget sedan min ankomst till klubben, men vi måste vinna titlar för att bekräfta det".

"Jag hoppas att vi kan fortsätta så här, så att i slutet kan vi vara stolta över vad vi har gjort. Jag vet att fansen gillar det de har sett och det är det viktigaste för oss".

"Vi känner att vi har en stor relation med fansen, vi spelar bra och lagets goda moment är även en reflektion av vad publiken ger oss".

Ronaldo är en av de 23 spelarna som har nominerats till FIFA Ballon d'Or 2011, men 26-åringen har försäkrat att han tänker endast på klubben - och inget annat.

"Jag är bara fokuserad på Real Madrid och just nu oroar inte priset mig. Det jag vill är att fortsätta spela bra, hjälpa med assist och göra mål så att vi kan behålla vår nivå och ledarskap i ligan. Det är vad jag fokuserar på".

Kommentarer

Agee

2011-11-19 - 21:34:43
Bloggägaren här är dagens startelva:

Iker Casillas; Arbeloa, Pepe, Ramos, Marcelo; Alonso, Lass, Khedira; Özil, Benzema, Ronaldo.

Anonym

2011-11-19 - 21:48:34
hur vet du

Skriv en kommentar