Jose Mourinho: "Jag kan inte komma på en match vi inte förtjänade att vinna"


Den förra Inter och Chelsea tränaren pratade om dagens match mot Osasuna, och vad han tyckte om Nuri Sahins debut.
Jose Mourinho

Efter 7-1 vinsten mot Osasuna, pratade Real Madrids portugisiska tränare med median och sa att hans män förtjänade att vinna sin tionde raka vinst.

"Vi spelar bra och vi ger seriösa prestationer. Vi har förtjänat dessa tio vinster. Jag kan inte komma på en match vi inte förtjänade att vinna. Vår svåraste match var nog den i San Sebastian, där vi fick kämpa jättemycket. Vi har gjort en bra insats och förlitade oss inte på lycka. Vi vill vinna och spela så bra som möjligt" sa Mourinho till Real Madrids officiella hemsida.

"Den första halvleken var svår. Osasuna var organiserade och försvarade bra. De använde deras två snabbaste anfallare för att göra det svårt för oss. Det var svårt för oss att komma in i matchen, men vi blev starkare och kontrollerade matchen i den andra halvleken när de var en man mindre. Vi gjorde sju mål och det kunde ha slutat med åtta eller nio mål, men jag tycker att Osasuna spelade bra i den första halvleken".

"Detta var en perfekt match för Sahin att debutera på eftersom det inte fanns någon psykologisk press eller intensiv kroppslighet. Det var perfekt för honom att spela mellan 25 och 30 minuter och känna hur det är att spela fotboll igen. De kommande veckorna kommer att vara bra för honom att öva med mer intensitet. Folk borde inte konkludera något annat än det".

"Det stör mig hur lag behandlas olika. Igår såg jag Munua få ett kort eftersom han protesterade tio meter från sin box, medan andra protesterade 100 meter ifrån och ingenting hände. Ett utav våra mål mot Lyon avvisades eftersom vi sköt frisparken för tidigt och Xabi Alonso fick ett gult kort på grund av det, medan vi släppte in ett mål genom samma situation som vi hade idag. Jag säger inte att domaren gjorde ett misstag, jag säger bara att det stör mig att vi behandlas olika i liknande situationer. Jag tycker faktiskt att domaren gjorde ett bra jobb idag. Vi är alla lika. Du kommer kanske eller kanske inte göra mål från snabba frisparkar; jag vill bara veta om man får göra det eller inte".

"Jag ringde till Cassano. Jag känner honom bra och vi hade en bra relation i Italien. Att ha på sig en tröja som stöttar honom idag var klubbens idé och spelarna var glada över att göra det, speciellt på grund av att vissa utav dem har varit hans lagkamrater medan resten ser honom som en mycket snäll kille".

Skriv en kommentar